לאחר שהואשם בפינוי בלתי חוקי של אסבסט: עובד בחברת בנייה בניו יורק בדרך ל-5 שנים בכלא
העובדה שגונאי יאקופ בן ה-31 הודה במיוחס לו עשויה לשכנע את בית המשפט שלא לשלוח אותו לכלא לחמש השנים הקרובות, אולם ההכרעה תתקבל רק בקיץ. לפי כתב האישום, יאקופ ועובדיו פינו כמות אדירה של אסבסט ממבנה במדינה, בניגוד לחוק והנהלים, וזאת "כדי לחסוך קצת כסף"

תושב ניו יורק צפוי להישלח לעד חמש שנים מאחורי סורג ובריח, לאחר שמוקדם יותר השבוע הוא הודה בכך שפירק ופינה כמות גדולה של אסבסט ממבנה במדינה, בניגוד לחוק וההנחיות הקיימות.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מכתב האישום שהוגש כנגד גונאי יאקופ בן ה-31, תושב העיר ניוברג (כ-80 ק"מ צפונית למנהטן), עולה שהוא החל לעבוד בפינוי אסבסט ממבנה ענק בעיר קינגסטון, שבעבר היה בבעלותה של חברת IBM.

יאקופ החזיק בכל הרישיונות הנדרשים ואף עבר הכשרה מיוחדת שבו למד את הצורה הנכונה לפנות אסבסט. במסגרת העבודה במבנה הנ"ל, הוא נדרש לטפל לפנות אסבסט משטח כולל של 400 אלף רגל רבוע (כ-37 אלף מ"ר), וכ-6,000 רגל (כ-1,800 מטר) של צנרת.

עוד עולה מכתב האישום כי מי ששכר את שירותיו יאקופ דחק בו לסיים את הפרויקט מהר ככל הניתן, ועל כן הנאשם ועובדיו "התעלמו לחלוטין מהנהלים והחוקים הקשורים לאופן שבו ניתן לפרק, לאחסן, לפנות ולזרוק חומרים המכילים אסבסט.

"בימינו, זה ממש לא מפתיע למצוא אסבסט במבנים ישנים", מסרה ג'ין ויליאמס, בכירה במשרד המשפטים, "מה שכן מפתיע זה שפושעים עדיין מנסים לטפל בבעיות כאלה בדרכים מסוכנות כדי לחסוך קצת כסף. העמדתו לדין של הנאשם משמשת כתזכורת לסכנה שבצורה התנהלות זו".

יאקופ ישוב לבית המשפט ב-27 ביולי, שם ייקבע עונשו. החוק הפדרלי מאפשר להטיל עליו עד חמש שנים בכלא, אך יתכן שההודאה באשמה תביא לכך שיישלח לכלא לתקופה קצרה יותר.

YOU MIGHT ALSO LIKE