"מעט מדי ערים בדרום קליפורניה פועלות בנושא": סכנת "הקומה הרכה" מרחפת מעל בתים בלוס אנג'לס
מהנדס מבנים בכיר באזור הזהיר שרעש עוצמתי כפי שחווה האזור מוקדם יותר החודש עלול להביא לקריסת אלפי מבנים בלוס אנג'לס, בייחוד בעלי קומת קרקע המשמשת כחנייה. "אני לא רוצה להפחיד אנשים, אבל חשוב שנהיה שקופים. זהו נושא חיוני ביותר", הוא אמר

בנייני דירות בעלי קומת קרקע שמשמשת כחנייה הם שכיחים ביותר ברחבי לוס אנג'לס, אך הם גם עלולים לקרוס ברעש אדמה עוצמתי בדומה לשתי הרעידות שהורגשו בשבוע שעבר ברחבי דרום קליפורניה.

 

מבנה בעל "קומה רכה" שנפגע במהלך רעידת אדמה בקליפורניה (צילום: ויקיקומונס)

 

למזלם של תושבי העיר, מרכז שני רעשי האדמה היה במרחק של כ-150 מייל מלוס אנג'לס. אך ותיקי העיר עדיין זוכרים את הרעידה העוצמתית שהתרחשה בנורת'רידג' בשנת 1994, שהביאה למותם עשרות בני אדם, בהם 16 שנהרגו כתוצאה מקריסת בית דירות, כך על פי קנת' אודל מאיגוד מהנדסי הבניין של דרום קליפורניה.

לדבריו, של אודל, תופעות הטבע שהורגשו בתחילת החודש צריכות לשמש כתזכורת לרשויות ולמחוקקים במדינה, שחייבים לטפל בסוגיית "הקומה הרכה" ("soft story") שקיימת בעשרות אלפי בניינים ברחבי דרום קליפורניה כולה ולוס אנג'לס בפרט.

"אני לא רוצה להפחיד אנשים, אבל חשוב שנהיה שקופים. זהו נושא חיוני ביותר", אודל אמר בראיון לרשת אן. בי. סי.. עוד העריך אודל כי חצי מיליון תושבי לוס אנג'לס גרים במבנים בעלי קומה רכה. לדבריו, עמודים תומכים שהותקנו בחניות תוכננו לחסוך במקום, לא להיות עמידים מפני רעש עוצמתי. "הרבה מהעמודים פשוט לא חזקים מספיק והם יקרסו", הוא הזהיר.

בבניינים ישנים, עובי העמודים הוא בדרך זהה לפס של צבע בחנייה - כ-3 עד 5 אינץ'. עם זאת, במבנים חדשים בונים את העמודים בקוטר של כ-10 אינץ'. 

כדי לטפל בבעיה, מספר ערים באזור העבירו חוקים שמחייבים את בעלי הבניינים לבצע שדרוג של אותם עמודים, ביניהן סנטה מוניקה, לוס אנג'לס, בוורלי הילס ופסדינה. אך אודל טוען שזה לא מספיק: "מעט מדי ערים בדרום קליפורניה לקחו יוזמה ופועלות כדי לטפל בבעיה", הוא סיכם.

YOU MIGHT ALSO LIKE