‏אחוזת הפאר בפילדלפיה שעלתה 35 מיליון דולרים לבנות - נמכרת ב-9.26 מיליון דולרים בלבד‏
על רקע הדאגות כי שוק הנדל"ן האמריקאי נכנס למיני-מיתון נראה כי נכס יוקרתי במיוחד בפילדלפיה עשוי להעיד על תמונה עגומה למדי בדרכנו אל עונת החורף

‏לבדיקה מהירה של מצב שוק הנדל"ן באמריקה, הבה נעבור לפרברים האמידים של פילדלפיה, שם אחוזה יוקרתית שעלתה 35 מיליון דולרים לבנייה נמכרה זה עתה בכ-9.26 מיליון דולרים בלבד.‏

 

אכן, בעיירה גלדווין, אחוזה בת 130 דונמים ברחוב מייפל-היל 100, נמכרה זה עתה בכ-25.7 מיליון דולר פחות ממה שעלתה לבנות, ‏‏על פי ה-פילי וויס‏‏.

האחוזה פותחה על ידי אנדרו בארוויי, שותף-מנהל של קרן הגידור Merion Investment Management ובעל אחזקה בקבוצת ה'אריזונה קויוטס' המשחקת בליגת ה-NHL.‏

‏הקרקע עלתה כ-12 מיליון דולרים לרכישה ב-2006 והבנייה עלתה כ-23 מיליון דולרים נוספים במהלך השנים.

שטח המחייה בגודל 1,200 מ"ר מעוצב בסגנון התחייה הגותית. והרוכש בר המזל היא קרן נאמנות הקשורה למשפחתו של תדאוס ברטקובסקי, מנכ"ל חברת הפרסום הדיגיטלי Catalyst Periential שבסיסה בדלאוור.

‏בין המתקנים בהם מתהדרת האחוזה ניתן למצוא חדר כושר, בריכת שחייה מקורה, בית קולנוע, מרתף יין, "מערת אדם", מכונות פינבול וינטג', ומגוון עתיקות.

מחוץ לבית ישנו מגרש טניס, מוסך המסוגל להכיל שבע מכוניות, שתי אמבטיות עיסוי חיצוניות, ושביל לרכיבת טרקטורונים.‏

‏הבית נרשם לראשונה כליסטינג ב-2016 ועמד עם תג מחיר של כ-28 מיליון דולרים, אך הרוכשים שמשך לא יכלו לעמוד במחיר. ניסיונות להעמידו למכירה פומבית ב-2019 לא הצליחו להניב סכום משמעותי גם כן. ‏לאחר מכן‏‏, הנכס עמד להשכרה תמורת 40,000 דולר לחודש ובמשך מספר שנים גרו בו שוכרים.

‏אז מה התופעה המרתקת הזו מעידה על שוק הנדל"ן האמריקאי בימינו?.

הכלכלן הראשי של Redfin, דריל פיירווייד מגיב.

"ציידי אחוזות יוקרה מקבלים הלם כשהם קולטים את ההשפעה של עליית שיעורי המשכנתאות על הניירות הסופיים".

"עבור קונה של בית יוקרתי, ריבית גבוהה יותר יכולה להשתוות לחשבון חודשי היקר יותר באלפי דולרים רבים".‏

‏"מי שפעל בשוק עם תקציב בית של כ-1.5 מיליון דולרים בשנה שעברה עשוי לעמוד עכשיו בשוק עם תקציב מקסימלי של 800,000 דולרים הודות לשיעורי משכנתא גבוהים יותר".

"מוצרי יוקרה הם לעתים קרובות הדבר הראשון שנפגע כאשר חוסר ודאות מאלץ אנשים לבחון מחדש את מצב הכספים שלהם".‏

 

YOU MIGHT ALSO LIKE