המשבר העולמי ממשיך לפגוע בענף הקונסטרקשן: ירידה משמעותית בהתחלות הבנייה ברחבי ארה"ב
מעבר לכך שמדובר בשפל של 5 שנים בהתחלות הבנייה, נתוני משרד המסחר חושפים מגמה בעייתית נוספת: ירידה של 8.1% במספר הבתים שעבודות הבנייה שלהן הסתיימו

מספר התחלות הבנייה בארצות הברית ירד לשפל של חמש שנים, וזאת על רקע ההשפעות הכלכליות של מגפת הקורונה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי הנתונים שפורסמו הבוקר (שלישי) ע"י משרד המסחר האמריקאי, 891 אלף התחלות בנייה נרשמו מחוף לחוף במהלך חודש אפריל - ירידה של 30.2% לעומת חודש מרץ והנתון הנמוך ביותר שנרשם מאז פברואר 2015. התחלות הבנייה של בתים פרטיים ("וילות") עמדו על כ-650 אלף - ירידה של 25.4% לעומת החודש הקודם.

כיאה למגפה עולמית, הירידה בהתחלות הבנייה הורגשה בכל המדינה: בצפון-מזרח ארה"ב הנתון ירד ב-43.6%, במערב התיכון ("מידווסט") נרשמה ירידה של 14.9%, במדינות הדרומיות הנתון ירד ב-26% ואילו במדינות החוף המערבי נרשמה ירידה של 43.4% בהתחלות הבנייה.

"ציפינו לירידה משמעותית בפעילות בענף הבנייה, אך גודל הירידה בכל זאת הצליח להפתיע רבים", הסביר מתיו ספיקמן, כלכלן בחברת הנדל"ן Zillow. למעשה, נתוני חודש אפריל מצטרפים לנתונים העגומים שפורסמו חודש קודם לכן, אז נרשמה ירידה של 22% בהתחלות הבנייה. 

אם לא די בכך שהמגפה פוגעת בהתחלות הבנייה, נתוני משרד המסחר אף מצביעים על ירידה של 8.1% במספר הבתים שעבודות הבנייה שלהן הסתיימו - דהיינו, פחות בתים מועברים לידי הרוכשים.

YOU MIGHT ALSO LIKE