סקר בקרב בכירי תעשיית הייצור חושף: משבר העובדים רק ילך ויחריף
מנהלים ובכירים נוספים ענו על סקר של חברת השמה מובילה, ובה ממצאים הגורמים לחשש כבד. 9 מתוך 10 חברות אינן מצליחות למצוא עובדים מוכשרים, התמ"ג עלול לצנוח בחצי טריליון דולר עד 2028

מיליוני משרות חדשות שצפויות להיווצר בתעשיית הייצור בשנים הקרובות עלולות להישאר ריקות על רקע הקושי ההולך וגובר במציאת עובדים מוכשרים, כך עולה על סקר של חברת השמה מובילה בתחום.

 

תעשיית הייצור: פחות עובדים מוכשרים ובעלי ניסיון (צילום: Shutterstock)

 

הגידול במקומות העבודה בתעשיית הייצור הייתה אחת המטרות הראשוניות של הנשיא טראמפ כאשר נכנס לתפקיד לפני כשנתיים, וכעת נראה שמתקרבים לשיא חדש שנקבע בלשהי שנת 2001. על פי התחזית, בעשר השנים הקרובות יתווספו 2 מיליון משרות לתעשייה, כלומר מספר העובדים הכולל בתעשיית הייצור יעמוד על 4.6 מיליון דולר.

אלא שעל פי חברת ההשמה Deloitte, ישנם כיום רק 2.1 מיליון עובדים מקצועים ובעלי ניסיון לתחום זה. חוסר היכולת למצוא עובדים מוכשרים עלול לעלות לתעשיית הייצור בירידה של 454 מיליארד דולר בתוצר מקומי גולמי (תמ"ג) עד שנת 2028, דבר שבוודאי יפגע גם בשאר התעשיות בכלכלה.

הסקר נעשה בקרב מנהלים ובכירים אחרים בתעשייה, ו-89% מתוכם אמרו שהם חווים "קושי רב" במציאת עובדים מוכשרים. העובדה שהדור החדש בשוק העבודה (אלו בגיל 30 ומטה) גדלו בעולם טכנולוגי יותר מהוריהם היא זו שגרמה למחסור העצום בכוח העבודה. 83% מן המנהלים שהשתתפו בסקר השיבו כי העלו את השכר המוצע בניסיון למצוא עובדים מנוסים יותר, דבר שלא תמיד סייע.

תעשיות נוספות שעברו מחסור דומה הגיבו בשדרוגי שכר ומתן הטבות כמו בונוסים וביטוח רפואי, דבר שהצליח באופן חלקי בלבד. כדי לספק מענה לבעיה זו, בקיץ הקודם חתם הנשיא טראמפ על צו נשיאותי שהורה על הקמת "וועדה לעובד האמריקאי" אשר תתרכז במתן הכשרות לאותם תעשיות שנפגעו.

YOU MIGHT ALSO LIKE