קליפורניה: הצעת חוק תחייב קבלנים לדווח על מקרי כשל בבנייה
המחוקק טוען כי יציג הצעת חוק המחייבת קבלנים בדיווח למועצת הרישוי (CSLB) על כל הסדר בכשלי בנייה

אחד המחוקקים הבולטים בקליפורניה, הכריז על הצעת החוק החדשה שלו, כזו שמטרתה להבטיח כי תקלה חמורה כמו קריסת המרפסת הקטלנית והטראגית בברקלי לא תשנה. הסנטור ג'רי היל אמר כי הצעתו תחייב קבלנים בקליפורניה לדווח למועצת הרישוי המדינתית על כל הסדרים שאליהם הגיעו בעניין הסדרי כשלים בבנייה. 

"הסנטור היל הודיע היום שלישי כי הוא יציג את הצעת החוק שלו לחייב קבלנים לדווח למועצת המדינה לרישוי קבלנים על כל הסדר בעניין מקרי כשל בנייה הנוגעות לבניית יחידות דיור בבתים משותפים כחלק ממאמץ להגביר את הפיקוח על הענף וכמענה לאסון קריסת המרפסת בברקלי. יחידות דיור כוללות גם דירות שכורות ובתים משותפים ודירות שהן חלק מבניין או ממתחם מגורים המצוי בפיקוח של איגוד בעלי בתים. 

אם נעבוד יחדיו, נוכל לעשות צעדים נוספים להגן על הציבור באמצעות וידוא כי המידע החשוב והגורלי ביותר (בעניין הבנייה) הוא גלוי וזמין למועצת המדינה לרישוי קבלנים", לשון הודעת הסנטור היל, מחוזות די-סאן מאטאו וקלרה סנטה. "מועצת המדינה לרישוי קבלנים מצפה לעבוד יחדיו עם הסנטור היל וצדדים נוספים על חקיקה אשר תחזק את חבילת ההגנות לצרכן עוד יותר", אמר אוגוסטין בלטרן, יו"ר ועדת החקיקה במועצה. 

 

הגורם לחקיקה- אירוע הקריסה הטרגי בברקלי, יוני 2015

קבלני בניין והרגולציה עליהם נעשו מוקד לבדיקה קפדנית בקליפורניה ומחוצה לה בעקבות התמוטטות מרפסת בקומה החמישית במתחם דירות בברקלי ב-16 ביוני 2015 – אירוע שגרם למותם של 6 בני אדם ולפציעתם קשה של שבעה מחבריהם. כולם היו סטודנטים ממוצא אירי וכולם פרט לאחד ביקרו בארה"ב לחופשת קיץ. 

דיווחים מן החקירה חשפו שהחברה שבנתה את המתחם, סֶג' קונסטרוקציה, שילמה 26.5 מיליון דולרים בהסדר משפטי בתביעה על כשלי בנייה 3 שנים לפני שהמרפסת קרסה. אך המועצה מטעם המדינה המעניקה רשיונות קבלן לא ידעה על המקרים מפני שהחוק אינו מחייב קבלנים לדווח על הסדרים כאלה. באותה העת, קצין האכיפה של המועצה אמר כי לו היתה המועצה יודעת "היינו ללא ספק נוקטים צעדים". ידע מוקדם שכזה, אמר מאוחר יותר בשימוע שנעשה בקפיטול, היה מצריך פתיחת חקירה. 

מאמצים לסגירת פער המידע

הצעת סנאט מס' 465 של סנאטור היל ולוני הנקוק, המייצג את ברקלי, ביקשה לסגור את הפערים הרגולטוריים שנתגלו עם קריסת המרפסת. ההצעה, שעליה חתום המושל בראון, מבקשת מהמועצה לרישוי קבלנים ללמוד את סוגיית ההסדרים המשפטיים ולדווח על ממצאיה עד ל-1 בינואר 2018. 

באופן מפורש, החוק הנחה את המועצה להתייעץ עם בעלי רשיון, צרכנים וגורמים נוספים בענף בלימוד פסקי דין, הליכי בוררות והסדרים אשר נבעו מתלונות על כשלי בנייה בדירות שכורות. המטרה היתה לקבוע האם יכולתה של המועצה להגן על הציבור "תוגבר באמצעות רגולציה הדורשת בעלי רשיון לדווח על תשלומים בעקבות פסקי דין, בוררות והסדרים על אותן תלונות". 

על פי דוח המועצה כפי שנמסר למחוקקים, קרוב ל-54% מהקבלנים שנסקרו, קרוב ל-96% מהצרכנים שנסקרו וכ-63% מהמבטחים שנסקרו אמרו כי רגולציה כזו תסייע למועצה להגן על צרכנים. קיומו המוקדם של מידע "יהיה כלי טוב בארגז הכלים שלנו", אמר חבר המועצה בלטרן בישיבת חברי המועצה ה-7 בדצמבר. הוא האיץ בחבריו להסכים ולכוון את צוות הבדיקה לסכם את חוות הדעת של המועצה, לסכמו למחוקקים ולעבוד בשיתוף הסנטור היל לגבש את חקיקת דרישות הדיווח. 

YOU MIGHT ALSO LIKE