לוס אנג'לס תשיק תוכנית לתשלום שכ"ד עבור נפגעי הקורונה
כ-100 מיליון דולר מכספי סיוע החירום יועברו לטובת התוכנית, והשוכרים יצטרכו להוכיח כי סבלו ממצוקה בעקבות המשבר, הן מבחינה רפואית והן מבחינה כלכלית. נשיאת מועצת העיר במעמד ההצגה: "סייענו לתושבים כדי לשמור על בריאותם, נמשיך לעשות את זה כדי לשמור על בטיחותם, והשלב הבא יהיה כדי לשמור על ביתם"

עיריית לוס אנג'לס מגבשת תוכנית חדשה שנועדה לסייע לשוכרים לעמוד בתשלומי שכר הדירה, וזאת על רקע מגפת הקורונה שגרמה למשבר בריאותי וכלכלי.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

אמש (רביעי) הסבירה נורי מטרינז, נשיאת מועצת העיר המקומית, כי בכוונתה לבקש להקצות כ-100 מיליון דולר מחקיקת החירום (העירייה צפויה לקבל קרוב ל-700 מיליון דולר במסגרת חקיקה זו) לטובת התוכנית השאפתנית, שזכתה לשם "תוכנית סיוע החירום לשוכרים", או "Emergency Renters Relief Program".

"מתחילת המגפה, מועצת העיר וראש העיר גרסטי פעלו כדי לשמור על חיי התושבים. עשינו זאת כדי לשמור על בריאותם, נמשיך לעשות את זה כדי לשמור על בטיחותם, והשלב הבא יהיה כדי לשמור על ביתם", הסבירה מרטינז.

חשוב להבהיר כי אתר רשמי שבו ניתן להירשם ולקבל פרטים נוספים על התוכנית טרם הוקם, ובעירייה הדגישו כי הם עומלים על בניית אתר שיעמוד בעומס הגדול הצפוי. מעבר לתקצוב הפדרלי בגובה 100 מיליון דולר, חברי המועצה הקצו סכום כולל של כ-3 מיליון דולר מקרן מיוחדת, ולפי שעה נראה שגם ראש העיר גרסטי תומך בתוכנית.

 

 

 

"אין צל של ספק כי בזמן שהצלנו חיים, ישנם רבים שספגו מהלומה כלכלית. המגפה גרמה לשיעור האבטלה בעיר להגיע לשיאים חדשים, יותר מתקופת השפל הגדול. לאנשים מאוד קשה, הם מרגישים כאילו הם מתקרבים לצוק או כבר נפלו ממנו. לכן עלינו להציע להם סיוע מהר ככל הניתן", הסביר ראש העיר גרסטי.

עוד מסר גרסטי כי התוכנית תוכל לסייע ל-50 אלף משקי בית בעיר, כמות המתורגמת לכ-150 אלף תושבים. עם זאת, הוא הוסיף כי מדובר בנתונים ראשוניים וכי קיימת כוונה להרחיב את התוכנית עוד יותר.

 

נורי מטרינז, נשיאת מועצת העיר, וראש העיר גרסטי (צילום: פייסבוק)

 

כדי לזכות לסיוע במסגרת התוכנית, על השוכר להוכיח כי המגפה השפיעה על מצבו, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית. בנוסף, עליהם להוכיח כי הם מרוויחים 80% או פחות מהשכר החציוני.

היות שהפרטים הסופיים טרם פורסמו, לא ברור אם מדובר בשכר החציוני של לוס אנג'לס (שעמד על 62,474 דולר בשנת 2018, לפי לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית) או השכר החציוני לפי אזורים (כך למשל, השכר החציוני בשכונת וודלנד הילס גבוה באופן משמעותי לעומת זה בשכונת ואן נייס).

אם אכן מדובר בנתון של העיר כולה, על השוכר להוכיח כי הוא מרוויח פחות מ-49,979 דולר בשנה.

שוכרים שישתתפו בתוכנית לא יצטרכו לעסוק בהעברת הכספים, שכן במסגרת הפרויקט הוחלט כי בעל הנכס יקבל את הכסף ישירות מהעירייה. בנוסף, חשוב להבהיר כי התוכנית תחול על כלל הנכסים - בתים, דירות, משרדים, חנויות וכדומה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לכך, בעיריית לוס אנג'לס מקווים כי גיבוש התוכנית - שצפויה לפעול החל מהראשון ביולי - ירגיע במעט את המתחים הגדולים שקיימים בין בעלי הנכסים לדיירים. בשבוע הבא צפוי מחוז אורנג' להפוך לראשון בקליפורניה שמחדש את פינוי הדיירים שלא עמדו בתשלום שכר הדירה, וזאת לאחר שביום שני יסתיים תוקפו של הצו המנהלי שעליו חתם המושל בשלהי חודש מרץ.

YOU MIGHT ALSO LIKE