מבצע סמוי של ה-CSLB הוביל למעצרם של קבלנים שפעלו בניגוד לחוק
בלשי ה-CSLB פעלו הפעם בעיר פולסום והצליחו להוביל למעצרם של עשרות קבלנים שפעלו בדרכי מרמה. בעבור חלקם מדובר בעבירה שנייה או שלישית והם צפויים לקבל עונשים כבדים. בכיר ב-CSLB: "אותם קבלנים לא רק שעוסקים בבנייה באופן לא חוקי, הם גם מרמים את בעלי הבתים וגורמים להם לחשוב שהם עסק לגיטימי"

למרות שהממשל הפדרלי מושבת מזה כשלושה שבועות, פקחי ה-CSLB לא הושפעו וממשיכים לבצע מבצעים סמויים כדי לאתר קבלני בנייה שפועלים בדרכי מרמה.

 

עצורים במהלך מבצע סמוי של ה-CSLB (צילום: CSLB)

 

בשבוע שעבר נערך מבצע סמוי נוסף, הפעם באזור העיר פולסום (Folsom), הסמוכה לבירה סקרמנטו. מטרת המבצע הייתה לעצור קבלני בנייה שאינם מחזיקים ברישיונות בתוקף, וחוקרי ה-CSLB שיתפו פעולה עם משרד התובע הכללי של מחוז סקרמנטו. הסוכנים התמקמו בבית בעיר ויצרו קשר עם קבלנים שהם מצאו באמצעות האינטרנט. 

28 קבלנים התבקשו להגיע ולתת הצעת מחיר על שלל שירותים, ביניהם צביעה, עבודות גינון, עבודות ריצוף, התקנת גדר, הנחת בטון והתקנת קירות גבס. כל הקבלנים ללא יוצא מן הכלל הגישו הצעות מחיר שמחירן נע מאלף דולר ועד 7,500 דולר. מדובר בעבירה, שכן החוק בקליפורניה מתיר לקבלני עבודה שאינם מחזיקים ברישיונות בתוקף לבצע עבודות שמחירן הכולל (חומרים והעבודה עצמה) אינה עולה על 500 דולר. 

העוברים על חוק זה צפויים לקבל קנס כספי של עד 5,000 דולר, בנוסף לתקופת מאסר בפועל שלא עולה על שישה חודשים. מתוך 28 הקבלנים, שלושה מהם ביצעו עבירה חמורה אף יותר בכך שהם רשמו על גבי פרסומת מספר רישיון שלא שייך להם. שלושת הקבלנים הללו מואשמים בשימוש לא חוקי של רישיון בנייה שלא שייך להם, דבר שעלול להוביל לקנס כספי של 10,000 דולר ומאסר בפועל של שנה. בעבור שלושה קבלנים נוספים שהגיעו לבית מדובר בפעם השנייה שבה הם נתפסים בעת מעשי המרמה, דבר שעלול להוביל למאסר ממושך וקנס כספי גבוה יותר. 

 

עצורים במהלך מבצע סמוי של ה-CSLB (צילום: CSLB)

 

יתר הקבלנים יועמדו לדין בשל פרסום לא חוקי. כזכור, החוק בקליפורניה מחייב לפרסם בכל מודעה את מספר הרישיון שהונפק מה-CSLB. בנוסף, החוק מחייב את הקבלן לציין שאינו מחזיק ברישיונות הנדרשים. עבירה זו תוביל לקנס כספי שלא יעלה על אלף דולר. "אותם קבלנים לא רק שעוסקים בבנייה באופן לא חוקי, הם לוקחים צעד נוסף כדי לרמות את בעלי הבתים ולגרום להם לחשוב שהם עסק לגיטימי", אמר דייויד פוגט, בכיר ב-CSLB.

בנוסף לשלל העבירות הללו, ארבעה קבלנים יקבלו קנס כספי בעקבות דרישת תשלום מראש מעבר למה שהחוק מתיר. בקליפורניה, לקבלן אסור בחוק לדרוש סכום שעולה על 10% או 1,000 דולר, הסכום הנמוך מבין השניים. כאמור, 4 קבלנים דרשו סכומים גבוהים מזה ועל כן הם יועמדו לדין.

YOU MIGHT ALSO LIKE