מבצע סמוי נוסף של ה-CSLB הוביל למעצר של קבלן שחזר לסורו
מבין 9 העצורים בתום מבצע נוסף של ארגון הרישיונות של תעשיית הבנייה בקליפורניה היה קבלן שהחל להסתבך עם הארגון כבר ב-2014. בעבר ריצה שנת מאסר על ניצול של קשישה, אותה חייב בעשרות אלפי דולר למרות שלא ביצע עבודה כלשהי

ה-CSLB, הארגון שמנפיק רישיונות היתרים לתעשיית הבנייה בקליפורניה, ערך בתחילת החודש מבצע לאיתור קבלני עבודה הפועלים בניגוד לחוק. במסגרת המבצע, שנערך באזור העיר סטוקטון, נעצרו 8 קבלנים - לרבות קבלן בעל עביר עשיר בהונאות ומעשי מרמה נוספים.

 

אילוסטרציה (צילום: CSLB)

 

המבצע התקיים במסגרת שיתוף פעולה בין ה-CSLB לבין משרד התובע של מחוז אמאדור. סוכנים סמויים של ה-CSLB התמקמו באחד הבתים בעיר והזמינו קבלנים להגיש הצעות מחיר על שלל עבודות, לרבות התקנת גדר, התקנת רעפים ועבודות גינון שונות. הצעות מחיר הוגשו החל מ-1,800 דולר (על צביעה) ועד ל-20,000 דולר בעבור התקנת דשא סינטטי.

שמונה קבלנים קיבלו דו"ח על כך שהגישו הצעת מחיר העולה על 500 דולר למרות העובדה שאינם מחזיקים ברישיון המתאים. העונש על עבירה זו עומדת על שישה חודשי מאסר וקנס של עד 5,000 דולר

כאמור, מבין שמונה העצורים ניתן היה למצוא גם את אלברטו יאנז, שהחל להסתבך עם ה-CSLB לפני חמש שנים. ב-2014 הוא נאלץ לשלם קנס כספי לאחר שעבד ללא רישיונות. כשנה לאחר מכן הוא הורשע בניצול של קשישה לאחר שחייב אותה בעשרות אלפי דולר על עבודות שלא ביצע, דבר שגרר עונש של שנת מאסר. כעת הוא צפוי לקבל החמרה בעונשו בעקבות עברו.

"הרבה קבלנים יודעים שהם עוברים על החוק והם לא יגידו את זה ללקוחות. לכן הם חייבים לבדוק את מספר הרישיון באתר ה-CSLB", מסביר דיויד פוגט, בכיר בארגון.

YOU MIGHT ALSO LIKE