"היינו נאיבים ושילמנו": CSLB פתח בחקירת חברת קונסטרקשן שגבתה כספים ולא סיימה עבודות
שני תושבי סן דייגו ביקשו לשפץ את מטבח ביתם לאחר שצינור התפוצץ ומצאו את עצמם בעסקים עם מארק מורנינגסטאר, קבלן שהואשם שעקץ את לקוחותיו באלפי דולרים. רק לאחר ששילמו לו 10 אלף דולר הם הבינו שהוא הורשע במעשי מרמה בעקבות חוזה אחר שעליו חתם

זוג מסן דייגו טוענים ששילמו אלפי דולרים לחברת בנייה שתשפץ את מטבח ביתם, אך החברה מעולם לא השלימה את העבודה. חודשים ארוכים לאחר החתימה, הם גילו שה-CSLB ביטל את רישיונו של הקבלן לאחר שפעל באופן דומה עם עשרות משפחות.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"אולי אני פשוט תמים, אבל זה בהחלט פתח לי את העיניים", הסביר מארק, בעל הבית שביקש לא לפרסם את שם משפחתו. לדבריו, הוא ואשתו שהו מחוץ לעיר כאשר צינור התפוצץ במטבח. לאחר שחברה אחת הגיעה וטיפלה בנזק, מארק חיפש חברת רסטוריישן כדי לבנות מחדש את המטבח.

כך הוא מצא אדם בשם מארק מורנינגסטאר, שלו המלצות רבות באתר Nextdoor. "אחת ההמלצות הייתה מאישה בשם מריה שכביכול הייתה לקוחה מאוד מרוצה. היא אמרה, 'מארק מורנינגסטאר יודע לבצע עבודת נגרות ושיש, ובעצם כמעט כל עבודה שתצטרכו'", אמר בעל הבית.

אותה מריה רשומה גם כבעלת הרישיון בעבור חברת Quality Painting SoCal, החברה בו עובד מורנינגסטאר. המלצות נוספות הופיעו באתר, אך כולן נכתבו ע"י אנשים עם אותו שם משפחה כמו מריה. מארק ואשתו דיאנה היו בטוחים שמדובר בהמלצה לגיטימית, ועל כן הם פנו אל הקבלן באופן מיידי: "הוא אמר שאין בעיה, שהוא יכול לטפל לנו בכל מה שצריך", הסבירו בני הזוג.

הקבלן הבטיח שהוא ישלים את העבודה בתוך בשבועיים בעלות של כ-10 אלף דולר, ולכן בני הזוג חתמו על אישור החיוב לכרטיס אשראי. תחילה העבודה התנהלה בצורה טובה, אך במהרה הכל החל להשתבש: "הם לא התקינו דברים בצורה נכונה, הארונות במטבח לא היו ישרים ופתאום הגענו למצב שכל הצוות עוזב ורק הקבלן נשאר לעבוד לבדו", אמר מארק והמשיך, "ואז היו תקופות של שבוע או שבועיים שבהם הוא לא היה מגיע בכלל. כשהוא כן היה מגיע, הוא היה מגיע במשך כמה שעות ובקושי עובד. היה ברור שאין לו מושג מה הוא עושה", תיאר מארק.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"בשלב מסוים הוא פשוט הפסיק להגיע", הסביר מארק ואמר שהחליט לחפש את שמו של הקבלן בגוגל. "צפיני בכתבה מהחדשות המקומיות בסן דייגו ואמרנו, 'זה הקבלן שלנו'", אמרה דיאנה והתייחסה אל פרשה שנחשפה בשנת 2017 במסגרתה הקבלן גבה כסף על התקנת דשא סינטטי ונעלם מהלקוחות.

ה-CSLB החליט לבטל את רישונו של מורנינגסטאר לאחר ההאשמות, אך ככל הנראה הוא עושה שימוש במספר רישיון של קבלן אחר. על פי מסמכי בית המשפט, ספטמבר האחרון הוגש כנגד מורנינגסטאר כתב אישום חמור ובו סעיפים כגון "העברת כספי בנייה" ו-"החתמת לקוחות על חוזי בנייה לא חוקיים", סעיפים שהקבלן הודה בהם.

בשלב זה, ה-CSLB ממשיך לחקור את הפרשה ומתמקד בשאר עובדי החברה כאשר יתכן שחברת Quality Painting SoCal תאבד את רישיונה, כמו גם בעלת העסק. טרם הוגשה תביעה משפטית כנגד הקבלן או החברה.

בני הזוג מארק ודיאנה קיבלו את כספם בחזרה מכיוון ששילמו בכרטיס אשראי, וחברת האשראי הצליחה לבטל את העסקה.

YOU MIGHT ALSO LIKE