ויתור על הפיקדון וחודש בחינם: בעלי הדירות נאבקים על הדיירים
מגפת הקורונה יצרה משבר כלכלי שכבר הספיק לחלחל אל תוך שוק הנדל"ן, ובעלי נכסים רבים עושים ככל הניתן על מנת שהדירות לא יישארו ריקות. תופעה זו מורגשת בצורה ברורה בחצי השנה האחרונה

כלכלני ארצות הברית סבורים שהמשבר רחוק מסיומו, והמצוקה מורגשת היטב בשוק השכרת הדירות ברחבי המדינה. בעקבות כך, נוצרה תופעה חדשה שבה בעלי הנכסים מציעים הטבות רבות, וזאת מתוך ההבנה הבסיסית שדירה ריקה גורמת להם להפסדי ענק.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי אתר הנדל"ן המוביל זילו, ב-30.4% מן המודעות שפורסמו במהלך חודש יולי הופיעו "הטבות על חשבון בעל הדירה", לרבות ויתור על שכר דירה בחודשיים הראשונים, מקום חנייה ללא תוספת ולעיתים אף ויתור על ערובות כלשהן.

בעקבות ויכוח על פינוי דירה: 2 שוטרים נורו למוות, חשש לחיי שתי נשים נוספות

לשם השוואה, בחודש פברואר האחרון, רק ב-16.2% מהמודעות הופיעו הטבות מסוג זה, כך שבהחלט ניתן לקשור בין המשבר הנוכחי לבין המגמה החדשה.

ותופעה זו אינה ייחודית לקליפורניה: בזילו בדקו את 50 הערים הגדולות בארצות הברית ומצאו כי ההטבות מופיעות, בממוצע, ב-32% מן המודעות, וזאת בהשוואה ל-15% ערב המשבר.

מתקשים בתשלום שכר הדירה? לוס אנג'לס מציגה תכנית סיוע לשוכרים

אחת הסיבות המרכזיות לתופעה, מעבר למשבר הקורונה עצמו, היא הצו המנהלי שעליו חתם מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, המשהה את כל צווי הפינוי שניתנו לדיירים שאינם יכולים לעמוד בשכר הדירה.

YOU MIGHT ALSO LIKE