"מזימה הרסנית": חברת קונסטרקשן גנבה את כספי ה-PACE מלקוחותיה
החברה שכנע משפחות מעוטות יכולת להוציא הלוואה במסגרת תוכנית שנועדה להוסיף פאנלים סולארים, לחזק את המבנה וכדומה, אך בפועל הם לקחו את הכסף והשאירו את הלקוחות בידיים ריקות. אחת המשפחות: "בעל החברה איים שרשויות הרווחה יקחו את הילדים ממני אם אתלונן"

חברת Eco Solar Home Improvement מהעיר מונטבלו (מחוז לוס אנג'לס) הואשמה השבוע בכך שניצלה את לקוחותיה ושכנעה אותם לקבל הלוואה ממשלתית, ומיד לאחר מכן לקחה את הכסף מבלי לבצע את העבודה, כך על פי התובע העירוני לוס אנג'לס.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מדובר בתכונית ההלוואות "Property Assessed Clean Energy", או "PACE", במסגרתה בעלי בתים יכולים לקבל הלוואה ממשלתית בעלת שיעור ריבית יחסית נמוך בתנאי שהכסף יוקצה לטובת שיפוצים הנחשבים "ידידותיים לסביבה" או לחילופין, שיפוצים בטיחותיים כגון חיזוק המבנה.

חברת Eco Solar ומספר חברות בת הקשורות אליה הצליחו להשיג בדרכי מרמה סכום המתקרב ל-1.4 מיליון דולר, כך אמר התובע העירוני מייק פיואר במהלך השימוע הראשוני שנערך בשבוע שעבר בבית המשפט בעיר. "המזימה שתוכננה ובוצעה ע"י Eco Solar ומספר חברות נוספות הקשורות אליה עלולה להיות הרסנית למשפחות, בייחוד כאלה בעלי הכנסה נמוכה. אנו פועלים באופן אגרסיבי על מנת למגר את התופעה הזו", המשיך פיואר.

כבר תקופה ארוכה נטען שתוכנית PACE מאפשרת לנצל את השכבות החלשות באוכלוסיה, ובדצמבר האחרון אף הוגשה תביעה כנגד מחוז לוס אנג'לס ע"י מספר משפחות שהשתתפו בתוכנית. לעומת זאת, התביעה שהוגשה בשבוע שעבר כנגד Eco Solar ובעלי החברה, חוסה נלסון סוליס, היא מהמקרים הראשונים שבהם הרשויות פועלות כנגד חברות שמנצלות את תוכנית ההלוואות.

על פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, החברה שכנעה כ-70 משפחות ברחבי לוס אנג'לס להגיש בקשות לקבלת הלוואת PACE כדי לבנות יחידת דיור חיצונית (ADU). לבעלי הבתים הובטח "להפוך את המחסן של הבית ליחידת דיור המניבה הכנסה חודשית גבוהה". בנוסף, החברה אף הבטיחה לכסות את תשלומי ההלוואה עד שהמשפחה כביכול תחל לקבל שכר דירה על יחידת הדיור שעתידה להיבנות. אלא שבפועל, נציגי המכירות של החברה שינו את המידע שהוגש במסמכי ההלוואה "כדי לזרז את תהליך האישור ולהגביר את הסיכוי לקבלו".

 

התובע העירוני של לוס אנג'לס, מייק פיואר (צילום: אן. בי. סי. 4)

 

עוד נטען שתהליך החתימה על ההלוואה בוצע באמצעות חתימה דיגיטלית, ובפועל למשפחות לא התאפשר לקרוא את מלוא החוזה שעליו הם חתמו. בחלק מהמקרים, נציגי החברה "המציאו חדרים שלא היו קיימים והפריזו בשטח הגג שעליו ניתן להתקין פאנלים סולארים, כל מה שנדרש על מנת לקבל את האישור של ההלוואה", כלשון התביעה.

על פי הכללים של תוכנית PACE, כספי השיפוץ מועברים באופן ישיר אל חברת הבנייה לאחר שבעל הבית מאשר כי העבודות הסתיימו. "הסיילזמן של החברה היה משכנע את בעל הבית לבצע את השיחה ולאשר שהעבודות הסתיימו. לבעלי הבתים נאמר שמדובר בפרט טכני שצריך להיסגר לפני שניתן להתחיל בעבודות", נכתב במסמכי התביעה.

כאשר בעלי הבתים הבינו שנפלו קורבן לעוקץ כבר היה מאוחר מדי. בעלת בית בלוס אנג'לס, שביקשה להישאר בעילום שם, טענה בפני בעל החברה, נלסון סוליס, שהוא "הרס כמעט לחלוטין את הבית" ואיימה לתבוע את אותו ואת החברה. על פי התביעה, סוליס השיב שהוא יכול להתקשר לרשויות הרווחה "שיגידרו את הבית כלא ראוי למגורים ויקחו את הילדים שלך".

YOU MIGHT ALSO LIKE