ה-CSLB מציג: אלה הקבלנים העבריינים המבוקשים ביותר‎
בכל שנה חושף ארגון רישיונות הבנייה של קליפורניה את רשימת הקבלנים שאחריהם מחפשת המשטרה; העבירה השכיחה ביותר: ניצול של מבוגרים.

כמדי שנה, השבוע פורסמה רשימת הקבלנים המבוקשים לחקירה ע"י הרשויות בקליפורניה בעקבות שורה ארוכה של עבירות, לרבות ניצול כספי של מבוגרים וביצוע מעשי הונאה.

מבוקשים לחקירה, הן ע"י המשטרה והן ע"י ה-CSLB (צילום: CSLB, Shutterstock)

 

"כחלק מהמאמצים להגן על הצרכנים בקליפורניה, זיהינו את העבריינים שידועים במעשי המרמה שלהם", כתב ה-CSLB, ארגון שמנפיק רישיונות והיתרים לתעשיית הבנייה במדינה. עוד נכתב כי צווי מעצר הוצאו כנגד 5 החשודים, הנחשבים מבחינת החוק לפושעים מסוכנים. על כן, המשטרה מפצירה באזרחים שרואים את הקבלנים להתקשר אל מוקד החירום 911 ולא לפנות אל האדם באופן ישיר.

 

ארנולד ובנט (צילום: CSLB, Shutterstock)

 

בראש הרשימה ניצב סמואל נביאל ארנולד, שלעיתים קרובות נקרא סם ארנולד. בשנת 2004 הוא נעצר והודה בשישה סעיפים שהוגשו נגדו, ביניהם ניצול כספי של מבוגרים, גניבה וגניבה באמצעות מרמה. הוא נידון לשנת מאסר, וכחלק מתנאי השחרור שלו, הוא נדרש להגיע אל קצין המבחן פעם בחודש. מאז שחרורו, הוא חזר לעסוק בקבלנות וממשיך למצוא קורבנות בכל רחבי מדינת הזהב. 

אחרי ארנולד ניצב ברשימה הלא מכובדת וויליאם לורנס בנט בן ה-59, לו עבר פלילי עשיר. הוא פועל בדרום המדינה, בייחוד באזור סן דייגו, ללא רישיונות תקפים וללא קרן פיצוי לעובדים (Workers' Compensation). על פי החשד, הוא משתמש בכרטיסי ביקור עם שם החברה שלו, "Triton", אך במספר ה-CSLB נרשם מס' הרישיון של חברה אחרת שאינה קשורה אליו. ב-2013 נפתחה חקירה נגדו בפעם השלישית לאחר שתושב קליפורניה הלין שהוא חתם על חוזה עבודה וברח עם רוב הכסף.

באירוע זה הוא הגיש הצעת מחיר בעבור עבודות גינון, התקנת מטבח חיצוני והתקנת 'פטיו'. הוא דרש 13,200 דולר והלקוח שילם לו 12,550 דולר מתוך הסכום, אך בשלב זה בנט נעלם. מומחה של ה-CSLB בחן את המקרה ותמחר את העבודות במחיר המתקרב ל-30,000 דולר, דבר שמצביע על כך שלא הייתה לבנט כל כוונה לבצע את העבודה. באירוע אחר שהתרחש חודשים לאחר מכן, בנט פעל בצורה דומה וגנב כ-14 אלף דולר לאחר שרק ביצע מדידות ראשוניות באתר העבודה.

 

קאלו ומרטינז (צילום: CSLB, Shutterstock)

 

ג'יימס תומאס קאלו נכנס לרשימה בעקבות 12 סעיפים חמורים שבהם הואשם, ביניהם התחזות לקבלן בנייה אחר, ביצוע עבודות ללא רישיונות, גניבה ופריצה. הוא פעל במחוז סן ברנרדינו, מזרחית מלוס אנג'לס, ולרוב טוען שהוא שייך לחברה בשם "Summers Construction". תלונות על קאלו החלו להגיע ל-CSLB כבר בשנת 1992.

משטרת לוס אנג'לס מחפשת כבר תקופה ארוכה אחר חוסה אנטוניו מרטינז, אך הבלשים חוששים שהוא עשה את דרכו בחזרה אל מדינת המוצא שלו, מקסיקו. הוא והחברה שבה עבד, "Land Developers Construction", מואשמים בביצוע עבודות בנייה ללא רישיון, אך גם בשורה ארוכה של עבירות כספיות כגון מעילה. כתב אישום הוגש נגדו ע"י משרד התובע המחוזי של לוס אנג'לס, אך מרטינז לא הגיע לשימוע הראשוני בעניינו. כאמור, החשש הגדול הוא שמרטינז הצליח לברוח למקסיקו.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE