המגמה נמשכת באל איי: פרויקט בנייה גדול אושר, אך עם תנאי חשוב
ועדת התכנון של העיר אישרה את הפרויקט בצ'יינטאון, אך דרשה שחלק מיחידות הדיור יוקצו לטובת משפחות מעוטות יכולת. "צריכים להתחיל לפתור את הבעית הדיור עם כל פרויקט חדש שנבנה", אמרה יו"ר הוועדה

ועדת התכנון העירונית של לוס אנג'לס הצביעה השבוע בעד פרויקט נדלנ"י חדש באזור צ'יינטאון, אך הוסיפה תנאי לאישור לפיו על החברה המפתחת להקצות דירות לטובת משפחות מעוטות יכולת.

 

פרויקט "College Station", בקרוב בצ'יינטאון (צילום: וועדת התכנון העירונית של לוס אנג'לס)

 

"יש צורך בכל רחבי העיר בדיור בר השגה, ואנחנו צריכים להתחיל לפתור את הבעיה עם כל פרויקט חדש שנבנה", אמרה יו"ר הוועדה, רנה דייק-וילסון, לאחר האישור שניתן לפרויקט ברח' ספרינג. 

בהצעה המקורית של הפרויקט, שזכה לשם "College Station", נכתב כי ייבנו 725 יחידות דיור במחיר רגיל (מה שכונה "שווי-שוק", או "Market-Rate"), וזאת בנוסף למבנה חנייה בעל קיבולת של 900 מכוניות וסופרמרקט שהיה אמור להיפתח בקומת הקרקע של המבנה. אגב, שם הפרויקט נובע מהעובדה שהמבנה עתיד לקום מול התחנה של הרכבת הקלה. כאמור, השבוע אושר לחברת הפיתוח, Atlas Capital, להמשיך בפרויקט, אך התנאי הוא שחמישה אחוזים מכלל הדירות יוקצו לטובת משפחות מעוטות יכולת. 

 

 

התומכים בפרויקט אשר דיברו במהלך הפגישה של וועדת התכנון אמרו שהם שמחים לראות בניין מגורים שיוקם בסמוך לתחנה של תחבורה ציבורית. הם גם הביעו שמחה גדולה מכך שיוקם סופרמרקט חדש בשכונה, דבר שחסר מאוד לטענתם. "אנחנו צריכים לקחת כל הזדמנות לבנות בנייני דירות חדשים. משבר הדיור בעיר לא ייפתר ע"י אי-בנייה", אמר גיל סדיו, חבר מועצת העיר אשר מייצג את שכונת צ'יינטאון.

המתנגדים לפרויקט טוענים שגם אם 5% מהדירות יוקצו לטובת משפחות עניות, הרי ש-95% יימכרו או יושכרו רק למשפחות אשר מסוגלות לשלם את הסכומים הגבוהים שאותם ככל הנראה יידרשו המפתחים. "אני מאוד מודאגת מהפיתוח של 725 דירות בשווי שוק בצ'יינטאון. מדובר בשכונה שבה 60% מהתושבים משלמים מעל ל-30% מההכנסה החודשית שלהם על שכר דירה", אמרה השבוע דנה פרלמן, בכירה בוועדת התכנון.

 

פרויקט "College Station" ובו יחידות דיור וסופרמרקט (צילום: וועדת התכנון העירונית של לוס אנג'לס)

 

מומחים מסבירים כי מדובר במגמה שפוקדת את כל העיר, לפיה פרויקטים מסוג זה נדרשים להקצות דירות למשפחות בעלות הכנסה נמוכה. ההערכה היא שרק פתירת משבר הדיור יביא לסוף המגמה, דבר שלא צפוי לקרות בקרוב.

YOU MIGHT ALSO LIKE