מחירי הבתים בוואלי לוס אנג'לס זינקו לשיא חדש
דו"ח חדש חושף כי מחירו החציוני של בית בוואלי עומד על 955 אלף דולר, עלייה של קרוב ל-30% בתוך שנה אחת; נשיאת התאחדות סוכני הנדל"ן בדרום קליפורניה: "עד לא מזמן איש לא היה מאמין שהמחיר של בית בוואלי יתקרב למיליון דולר"

מחירי הבתים ברחבי ואלי לוס אנג'לס ("סן פרננדו ואלי") זינקו פעם נוספת במהלך חודש שעבר, ושוב הגיעו לשיא של כל הזמנים.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מדו"ח חודש יוני של התאחדות סוכני הנדל"ן של דרום קליפורניה (Southland Regional Association of Realtors) עולה כי מחירו החציוני של בית בוואלי עמד על 955 אלף דולר במהלך יוני 2021.

מעבר לכך שמדובר בחודש הרביעי ברציפות שבו הנתון המחיר החציוני גבוה מ-900 אלף דולר, מדובר גם בזינוק בלתי נתפס של 29% בהשוואה ליוני 2020.

"עד לא מזמן, איש לא היה מאמין שהמחיר החציוני של בית בוואלי מתקרב למיליון דולר", מצהירה דיאן סידל, נשיאת התאחדות סוכני הנדל"ן, "עכשיו זה כבר נראה כדבר בלתי נמנע, בייחוד בהתחשב בשוק כיום שבו מלאי הבתים קטן וישנה תחרות על כל ליסטינג".

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, מחירי הבתים בכל ארצות הברית - ובפרט בקליפורניה - מזנקים מזה למעלה משנה, בייחוד כאשר יותר ויותר אנשים בוחרים לעבוד מהבית. גם שיעור הריבית למשכנתאות הנמוך תרם לזינוק בביקוש, וזה בתגובה גורם למחירים לעלות עוד יותר.

לצד מחירי השיא של הבתים, גם מחירי הדירות ממשיכים לעלות. מהדו"ח עולה כי מחירה החציוני של דירה בוואלי עומד על 519 אלף דולר - עלייה של 13% לעומת יוני אשתקד. עם זאת, נתון זה דווקא נמוך במעט מהשיא שנקבע בחודש אפריל האחרון (540 אלף דולר).

עוד עולה מדו"ח התאחדות סוכני הנדל"ן כי 554 עסקאות של מכירת בתים פרטיים ("וילות") נסגרו במהלך חודש יוני, עלייה של כ-60% לעומת יוני 2020. בכל הנוגע לדירות, 169 נמכרו במהלך חודש יוני - ירידה של 3% לעומת חודש מאי, אך עלייה של 30% לעומת יוני אשתקד.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לשם השוואה, לפי חברת הנדל"ן DQNews, המחיר החציוני של בית בששת מחוזות דרום קליפורניה (לוס אנג'לס, אורנג', ריברסייד, סן ברנרדינו, סן דייגו ו-וונטורה) עמד על 655 אלף דולר במהלך חודש אפריל.

כאשר בוחנים את הנתונים בחלוקה לפי מחוזות, ניתן לראות בבירור שישנם פערים גדולים בין האזורים השונים. כך למשל, המחיר החציוני הגבוה ביותר נרשם במחוז אורנג' (872 אלף דולר, עלייה של 15.6%), וזאת בהשוואה למחוז סן ברנרדינו שבו המחיר החציוני של בית עמד על 436,500 דולר (אך בכל זאת מדובר בהתייקרות של 23.7%).

במחוז המאוכלס ביותר בארצות הברית - לוס אנג'לס - המחיר החציוני של בית עמד על 750 אלף דולר במהלך חודש אפריל - עלייה של 19%. במחוז ונטורה הסמוך הבתים מעט זולים יותר - 705 אלף דולר (התייקרות של 18.5%).

מגמות דומות נרשמו גם במחוזות ריברסייד (489,750 דולר, עלייה של 19.7%) וסן דייגו (700 אלף דולר, התייקרות של 17.8%).

YOU MIGHT ALSO LIKE