בולדווין הילס: מועצת העיר אישרה פרויקט שאפתני חדש
לא הרחק ממרכז העיר לוס אנג'לס יוקמו יחידות דיור, בית מלון ובתי עסק שונים. מדובר בשטח שעליו יושב כיום מרכז קניות וותיק. התנאים של העירייה לביצוע הפרויקט: הקצאת דירות לטובת משפחות עניות

בפינת השדרות מרטין לותר קינג וקרנשאו קיים מרכז קניות, ה-Baldwin Hills Crenshaw Plaza, שפתח את שעריו בשנות הארבעים. לאחרונה נודע כי מועצת עיריית לוס אנג'לס אישרה את הקמתו של פרויקט חדש על חשבון מרכז הקניות הקיים, פרויקט שישלב בין יחידות דיור, בתי עסק ובית מלון.

 

בתי עסק רבים יוקמו במתחם (צילום: וועדת התכנון של עיריית לוס אנג'לס)

 

הפרויקט שעלותו עומדת על כ-700 מיליון דולר זכה לאישור פה אחד ע"י המועצה, דבר שכמובן שימח את חברת Capri Capital Partners משיקגו, חברת הפיתוח שעומדת בלב הפרויקט הגרנדיוזי. על פי התכנון, המבנה הקיים יעבור שיפוץ נרחב מבפנים ומבחוץ, כאשר בסופו של דבר יהיו 961 יחידות דיור חדשות ובית מלון ובו 400 חדרים, וזאת בנוסף לשטחים נוספים כגון משרדים, מסעדות ושטח מסחרי.

 

המפתחים רוצים שהמקום יהיה פתוח לרווחת התושבים (צילום: וועדת התכנון של עיריית לוס אנג'לס)

 

בדומה לפרויקטים רבים באזור, האישור הסופי ניתן לחברת Capri רק לאחר שזו הבטיחה בכתב כי 5% מיחידות הדיור שיושכרו יוקצו לטובת משפחות מעוטות יכולת. "הקהילה מחכה לפרויקט הזה כבר 10 או 12 שנים, והוא בהחלט יתן את התנופה שדרום לוס אנג'לס זקוקה לקבל", אמר מרקיס האריס-דאוסון, חבר במועצת העיר המייצג את השכונה.

 

 

היות שחברת Capri מבוססת בשיקגו, חלק מחברי מועצת העיר הביעו חשש כי כוח העבודה העיקרי של הפרויקט לא יהיה מקומי. לכן, כחלק מההסכם, החברה הבטיחה כ-30% מעובדי הבנייה יהיו תושבי לוס אנג'לס. הפרויקט זוכה לתמיכה רבה בקהילה, שכן רבים טוענים שהוא יביא גם משרות וגם פתרון לבעיות הדיור.

 

כך יראה המתחם כולו (צילום: וועדת התכנון של עיריית לוס אנג'לס)

 

מאידך, מתנגדי הפרויקט טוענים שההקצאה לטובת משפחות מעוטות יכולת, 5% בלבד, אינה מספקת, בייחוד באזור כמו בולדווין הילס בו מצוקת הדיור קשה מאוד. "מעציב אותי מאוד להתנגד לפרויקט הזה, אבל היו צריכים להקצות את הבניין כולו לטובת משפחות עניות. כוח העבודה היה צריך להיות מורכב מ-50% מתושבי לוס אנג'לס ולא 30% כפי שסוכם", אמר וויליאם סמארט, פעיל בשכונה.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE