לא רואים את הסוף: מחירי הבתים בקליפורניה שוב זינקו לשיא חדש
בפעם הראשונה בתולדות המדינה המוזהבת, המחיר החציוני של בית טיפס מעל לרף 800 אלף הדולר. אזור מפרץ סן פרנסיסקו ממשיך 'להוביל' את הדירוג, עם מחיר חציוני של 1.32 מיליון דולר. מספר עסקאות הנדל"ן שנסגרו באפריל זינק ביותר מ-65% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

השילוב של תנאי הריבית הנמוכים של המשכנתאות ומלאי הבתים ההולך ומצטמק גרמו למחירי הבתים ברחבי קליפורניה לעלות לשיא חדש, כך עולה מדו"ח חדש שפורסם השבוע.

 

אזור מפרץ סן פרנסיסקו ממשיך להיות היקר ביותר בקליפורניה (צילום: Shutterstock)

 

מהדו"ח של איגוד סוכני הנדל"ן של קליפורניה (California Association of Realtors, או CAR) עולה שבחודש אפריל נסגרו 458,170 עסקאות נדל"ן, עלייה בלתי נתפסת של כ-65% לעומת חודש אפריל אשתקד (אז נסגרו כ-277 עסקאות של מכירת בתים).

מחירו החציוני של בית בקליפורניה עומד כיום על 813,980 דולר - הנתון הגבוה ביותר מאז שאנשי האיגוד החלו לבצע מעקב בתחילת 2005. מגמה זו בוודאי מדאיגה את עשרות אלפי הרוכשים הפוטנציאליים שתכננו לקנות בית בתקופה הקרובה, ומאידך בעלי הנכסים בוודאי מברכים ומקווים שהמגמה תימשך.

המחיר החציוני של בית במדינה המוזהבת אף זינק ביותר מ-7% בהשוואה לחודש שעבר (אז הנתון עמד על 758,990 דולר) ו-34.2% לעומת אפריל 2020 (606,410 דולר). לפי הדו"ח, מדובר בהתייקרות הגדולה ביותר שנרשמה במחיר החציוני של בית בתוך פרק זמן של שנה.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

"שוק הנדל"ן הלוהט ביותר ממשיך להיות בקליפורניה, והבתים נמכרים בה בקצב חסר תקדים", מסביר דייב וולש, נשיא איגוד סוכני הנדל"ן, "העובדה שהבתים נמכרים במחירים גבוהים גם גוררת נתונים נוספים לשיאים חדשים, למשל המחיר הממוצע לרגל רבוע של שטח".

וולש אף התייחס לצד השני של המשוואה, זה של הרוכשים: "ההתייקרות בהכרח תגרום לכך שיהיה קשה יותר לרכוש בית בקליפורניה, בה המחירים לא היו זולים מלכתחילה".

מחירי הבתים הגבוהים ביותר (המחיר החציוני) נרשמו באזור מפרץ סן פרנסיסקו (1,328,440 דולר), למרות שבארבעה מחוזות (מארין, סן פרנסיסקו, סן מטאו וסנטה קלרה) הנתון עומד על יותר מ-1.5 מיליון דולר לבית. במקום השני דורג אזור ה'סנטרל קוסט' (אזור החוף בין סן פרנסיסקו ללוס אנג'לס), שם המחיר החציוני של בית עומד על 925,620 דולר.

לעומת זאת, למרות משבר הדיור החריף שפוקד את לוס אנג'לס, אזור דרום קליפורניה דורג 'רק' במקום השלישי, עם מחיר חציוני של 750 אלף דולר (באפריל 2020 הנתון עמד על 583 אלף דולר).

YOU MIGHT ALSO LIKE