חשש בלוס אנג'לס: היצע הבתים המפוארים עולה על הביקוש, מפתחי הנדל"ן עלולים להפסיד את השקעתם
עשרות "מגה מאנשונס" הוצעו למכירה, וזאת בנוסף לקרוב ל-50 שנמצאים בשלבי בנייה מתקדמים. אך כרגע לא ברור מי ירכוש את הנכסים, וקיים חשש שהמגמה שנרשמה באזור האמיד במזרח ניו יורק יגיע גם ללוס אנג'לס. הפתרון? חלק מסוכני הנדל"ן מוסיפים פיצ'רים כמו חדר סודי לגידול מריחואנה

על רקע המשבר בתחום הדיור שפוקד את קליפורניה כולה ואת לוס אנג'לס בפרט, סוכני נדל"ן ויזמים מדווחים על קושי רב במכירת אחוזות (Mega-Mansion) בעיר, כך על פי ה"וול סטריט ג'ורנל".

 

אחוזה מפוארת בגבעות לוס אנג'לס (צילום: CurbedLA)

 

בשלב זה, ההיצע גובר על הביקוש כאשר לפחות 50 בתים מפוארים שנועדו למכירה נמצאים בשלבי בנייה מתקדמים, וזאת בנוסף לעשרות אחוזות קיימות שכבר נמצאות בשוק. חלק מהנכסים, שמחירם נע מהאזור של 20 מיליון דולר ומעלה, טרם הוצעו למכירה באופן רשמי, כך על פי הדיווח.

הבעיה היא אינה הבתים עצמם. נהפוך הוא, מדובר בחלק מהבתים הפרטיים היותר מודרנים ומפוארים בעולם. הבעיה היא עם הרוכשים, או יותר נכון עם הרוכשים בעלי היכולת להוציא סכום של כ-20 מיליון דולר על נכס. בדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" הסבירו כי פיתוח רוב הפרויקטים הללו החל בסביבות 2014 ו-2015, אז בועת הנדל"ן הגיעה לשיאים חדשים. עלות הבנייה בלוס אנג'לס רק הלכה וזינקה מאז, ומשקיעים רבים מודאגים מההחזר הנמוך שהם עלולים לקבל.

 

ירידה של קרוב ל-8% נרשמה במחיר החציוני של בית בהמפטונס (צילום: Getty Images)

 

על מנת למשוך רוכשים פוטנציאלים, מפתחי הפרויקטים וסוכני הנדל"ן פנו לשיטות פחות מוכרות ומנסים "להוסיף" פיצ'רים מעניינים וייחודים. כך למשל, מספר בתים מציעים חדרים נסתרים לגידול מריחואנה. בבתים אחרים הדגישו יותר את אפשרויות האירוח בחצר האחורית, ובפרויקטים אחדים נאלצו להוריד את המחיר. לדוגמה, המחיר בעבור אחוזה מפוארת בבל אייר הופחתה מ-250 מיליון דולר ל-150 מיליון דולר בינואר האחרון.

תופעה זו אינה ייחודית אך ורק ללוס אנג'לס. בניו יורק טיימס דווח כי בתים בהמפטונס, אזור אמיד במזרח לונג איילנד, נמכרים בעבור מחירים מופחתים מהרגיל, וזאת אחרי הם נשארים בשוק המכירות במשך זמן ממושך יותר. על פי הנתונים של חברת הנדל"ן Douglas Elliman בניו יורק, המחיר החציוני של בית בהמפטונס ירד 7.9% ל-860 אלף דולר. בעלי הנכסים בלוס אנג'לס מודאגים שירידה כזו תתרחש באזורם, דבר שעלול לגרום להפסדים בשל מחירי הבנייה הגבוהים.

YOU MIGHT ALSO LIKE