לא מדובר בשמועות: היציאה מסן פרנסיסקו ב-2020 היא אמיתית והיסטורית
מה היא הסיבה האמתית לנטישה המאסיבית בעמק הסיליקון והאם זה הזמן לרכוש נדל"ן בפרברים מסביב?

דוח חדש מאשר את השמועות הרצות בשבועות האחרונים: עליה חדה במספרי הבתים הננטשים בסן פרנסיסקו מראה באופן חד משמעי שישנה יציאה המונית מהעיר.

חברת הנדל"ן המקוונת "זילוב" פרסמה השבוע נתונים סטטיסטיים חדשים המאירים אור בנושא: "דו"ח השוק העירוני-הפרברי של 2020" מגלה כי המלאי עולה בכ -96% משנה לשנה, שכן הבתים הריקים בעיר אשר מציפים את השוק אינם נראים בשום מקום אחר באמריקה.

הסיבה לשינוי זה היא ככל הנראה קלאש של מספר גורמים חסרי תקדים שהתרחשו בקיץ האחרון והביאו לשינוי היסטורי בעיר.

העלות האסטרונומית של בעלות על בית בגבולות העיר סן פרנסיסקו שחוצה את גבולות השמיים כבר למעלה מעשור, מאז הבום הטכנולוגי השני נאלצה להישבר בשלב מסוים, ונראה כי הוירוס הוא הקש ששבר את גב הגמל. המגיפה הובילה  לכך שענקיות הייטק כמו גוגל, פייסבוק וטוויטר החליטו לעשות חישוב מסלול מחדש בזמן שעובדים רבים נאלצים לעבוד מרחוק בעתיד הנראה לעין, ואולי לנצח.

 

זה, בשילוב העובדה שרוב מקומות הבילוי, האוכל והברים בעיר נסגרו, לא נותן לתושבים (בעיקר עובדי טכנולוגיה והשתלות) הרבה סיבות להישאר, בעיקר בזמן שמרעה מרווח וירקרק יותר כמו באגם טאהו או פאלם ספרינגס הפך להיות יקר פחות. 

יש לציין כי בסן פרנסיסקו היה מלאי נמוך באופן יוצא דופן ביחס לערים גדולות אחרות לפני המגיפה. באופן היסטורי, היחס בין בתים למכירה ביחס לסך הדיור היה רבע ממה שהיה בניו יורק.

לטענת הכלכלן זילבו ג'וש קלארק טוען שאין זו משמרת העבודה המרוחקת בלבד אשר עוררה את יציאת התושבים.

קלארק מוסיף כי "זה מפתה לזקוף את הנטישה הנדל"נית של סן פרנסיסקו לעבודה מהבית שהגיעה עם המגיפה, אבל צריך רק להסתכל על סן חוזה כדי להטיל ספק בנרטיב הזה". "המטרו של סן חוזה, אשר נשלטת על ידי עובדי טק לא פחות מסן פרנסיסקו, לא ראה תופעה דומה. שני הדברים שיכולים לגרום להבדל הם הצפיפות של סן פרנסיסקו וחלקה הקטן יותר ממשקי הבית המשפחתיים".

"כשמשווים את העיר הראשית לפרברים שמסביב לה, אזור המטרו בסן פרנסיסקו אכן שובר את הסטסיטיקה עם רמות מלאי גבוהות יותר ועלייה של 96% במלאים בהשוואה לרבעון שקדם לאפדמיה" נכתב בדו"ח "בעוד שבערים דומות כמו לוס אנג'לס, מיאמי, בוסטון, סיאטל ווושינגטון D.C. ירידה או מלאי שטוח היא מגמה עקבית בתוך גבולות העיר ומחוצה לה".

על פי הדיווח, שינוי דרמטי כזה לא נראה בערים גדולות אחרות ברחבי המדינה.

YOU MIGHT ALSO LIKE