על אף הירידה המשמעותית בנתוני המכירות של בתים: סוכני נדל"ן מגלים אופטימיות
נתוני חודש מאי חושפים כי פחות מארבעה מיליון בתים קיימים נמכרו, ירידה של קרוב ל-10% לעומת החודש הקודם וקרוב ל-30% בהשוואה לשנה שעברה. ולמרות הכל, אופטימיות זהירה נשמעת מראשי התאחדות סוכני הנדל"ן בארה"ב: "דברים נרגעו במעט. בפן הכלכלי, אנשים יודעים שיש חקיקות חירום. אני בטוח שכבר הגענו לנקודת השפל, הרוכשים יחזרו"

נתוני המכירות של בתים קיימים (כלומר, לא בתים חדשים) רשמו צניחה חופשית במהלך חודש מאי, כך על פי דו"ח שפורסם ע"י התאחדות סוכני הנדל"ן הלאומית (National Association of Realtors). ולמרות זאת, הדו"ח דווקא מביע אופטימיות.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

3.91 מיליון בתים קיימים נמכרו במהלך חודש מאי, ירידה של 9.7% לעומת חודש אפריל ו-26.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

מעבר לכך שמדובר בירידה הגדולה ביותר בתוך שנה בודדת מאז 1982 (אז הריבית עמדה על כ-18%), מדובר בנתוני המכירות הנמוכים ביותר שנרשמו מאז אוקטובר 2010, אז ארה"ב הייתה בעיצומה של יציאה מהמשבר הכלכלי שפקד אותה.

על אף הנתונים העגומים, בהתאחדות סוכני הנדל"ן הלאומית הצביעו על משבר הקורונה כסיבה לתופעה, ועל כן הוסבר כי איש לא הופתע מהנתונים.

לורנס יון, הכלכלן הראשי של הארגון, מסר כי "אנחנו כבר נמצאים לקראת סיומו של חודש יוני, ודברים נרגעו במעט. בפן הכלכלי, אנשים יודעים שיש חקיקות חירום. אני בטוח שכבר הגענו לנקודת השפל, הרוכשים יחזרו", הוא אמר.

עוד עולה מהדו"ח כי המחיר החציוני של בית בארצות הברית במהלך חודש מאי עמד על 284,600 דולר, עלייה של 2.3% בהשוואה לחודש מאי 2019. מדובר בעלייה הקטנה ביותר שנרשמה בשנה מאז פברואר 2012.

בחלוקה הגיאוגרפית, ניתן לראות כי נתוני המכירות של בתים חדשים בצפון-מזרח ארה"ב ירדו ב-13% לעומת אפריל, ו-29.9% לעומת מאי 2019. באזור המערב התיכון, ה"מידווסט", הנתונים ירדו ב-10% לעומת אפריל ו-20.2% לעומת שנה שעברה.

בדרום ארה"ב, ירידה של 8% נרשמה במכירות הבתים הקיימים, בהשוואה לחודש הקודם. מדובר בירידה של 25.1% לעומת מאי 2019. במערב המדינה, שם שוק הנדל"ן נחשב לאחד היקרים בעולם, נרשמה ירידה של 11.1% לעומת החודש הקודם, ו-35.1% בהשוואה לנתוני אשתקד.

YOU MIGHT ALSO LIKE