OSHA מציג: אלה הן שמונה העבירות הנפוצות ביותר בתעשיית הקונסטרקשן
מנהל הבריאות והבטיחות, שרבים בתעשיות הבנייה והרסטוריישן יכירו היטב, פרסם את הנתונים של שנת המס האחרונה ובהם שמונה התקנים שהכי הרבה חברות עברו עליהם. מהמנהל נמסר כי מדובר במידע חיוני בעבור כל בית עסק בתחום

 

 

 

מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית (Occupational Safety and Health Administration, או OSHA) פרסם לאחרונה את רשימת שמונה העבירות הנפוצות ביותר במהלך שנת המס האחרונה (ה-1 באוקטובר 2017 עד ה-30 בספטמבר 2018). הרשימה כוללת את כל התעשיות שנמצאות תחת OSHA, לרבות תעשיית הקונסטרקשן.

 

OSHA - עשרות אלפי תלונות הגיעו למנהל בשנה האחרונה (צילום: Shutterstock)

 

העבירה הנפוצה ביותר קשורה לנפילה מגובה. במהלך השנה האחרונה נרשמו 7,270 עבירות של תקן זה (1926.501). מדובר באחד התקנים היותר מוכרים אשר חל בכמעט כל התעשיות. על פיו, מעסיק חייב לספק הגנה מפני נפילה בעבור עובדיו כאשר הם עובדים בגובה העולה על שישה רגל. בחודש אפריל האחרון, עובד בחברת Kasper Roofing & Construction בפלורידה צנח אל מותו באתר בנייה באזור פלורידה. על החברה הוטל קנס כספי בגובה 134 אלף דולר ע"י OSHA.

העבירה השנייה הנפוצה ביותר קשורים לחומרים מסוכנים. מדובר בתקן 1910.1200 שבו נרשמו 4,552 עבירות. למעשה, תקן זה מכריח את המעסיק לוודא כי חומרים מסוכנים מסומנים כראוי ושהעובדים שנוגעים בהם עברו הכשרה מקצועית לכך. כך למשל, חברת קידוח בטקסס נקנס ב-28,455 דולר לאחר שנקבע כי העובדים לא הוכשרו בצורה מקצועית בנוגע לצורות השינוע של חומר מסוכן.

חברות רבות עושות שימוש בפיגומים כדי להגיע לתקרות ולקירות גבוהים, אך על בעלי החברות הללו להיזהר כאשר הם מתקינים את הפיגומים באתר הבנייה. תקן 1926.451 של OSHA מחייב את התקנתם של כל אמצעי הבטיחות הנדרשים, לרבות סולם וסוגרים המקבעים את הפיגום כולו. 3,336 עבירות על תקן זה נרשמו במהלך שנת המס, לרבות בחודש יוני האחרון, אז קנס OSHA חברה המבצעת תיקונים בגגות ב-120 אלף דולר בעקבות העובדה שלא קיבעה את הפיגום, דבר שגרם לפציעתו של עובד.

 

תקן 1926.451 נוגע לפיגומים. מעל ל-3,000 עבירות על תקן זה התרחשו בשנה האחרונה (צילום: Shutterstock)

 

תקן 1910.134 של OSHA נוגע להגנה על איברי הנשימה. לפיו, על בעלי החברות לספק אמצעי הגנה מפני עשן, אבק, גזים וכל חומר רעיל אחר שעלול לפגוע בבריאות העובד. 3,118 עבירות מסוג זה נרשמו במהלך השנה האחרונה, ביניהן גם זו של חברת Manafort Bros בנובמבר 2017. המנהל קבע כי החברה לא סיפקה הגנה טובה מספיק לעובדים במהלך פרויקט בניו המפשיר, ועל כן החבר נקנסה ב-329 אלף דולר.

התקן החמישי הנפוץ ביותר ברשימה העבירות של OSHA הוא 1910.147. תקן זה דווקא לא נוגע לתעשיית הבנייה, אלא כן מתבצעות במקום עבודות חשמל כלשהן. על פי המנהל, ציוד חשמלי שאינו בשימוש חייב להיות סגור באמצעים נוספים. לדוגמה, גנרטור חייב כיסוי פלסטיק למתג ההפעלה שלו כדי שלא יתאפשר להפעילו בטעות. סך הכל נרשמו 2,944 עבירות על תקן זה.

 

מעסיקים מחוייבים לספק הגנה מפני הפעלה בטעות של כל כלי חשמלי (צילום: Shutterstock)

 

התקן הבא ברשימה הוא 1926.1053 והוא נוגע לשימוש בסולמות. 2,812 עבירות של תקן זה נרשמו במהלך השנה האחרונה, חרף העובדה כי מדובר בתקן יחסית פשוט. על פי התקן, על בעלי החברות לוודא כי הסולם שבו עושים שימוש העובדים מתאים מבחינת קיבולת המשקל, הן של העובדים והן של הציוד שעמו הם פועלים. תאונת עבודה חמורה שהסתיימה במותו של פועל לאחר שצנח מגובה של 16 רגל גרמה להטלת קנס בגובה 200 אלף דולר על אותה חברה.

תקן 1910.178 נוגע לשימוש בכלי רכב לצרכי עבודה, ביניהם מלגזות וכדומה. התקן מחייב להתחשב בבטיחות של הנהג, ועל כן ברוב המלגזות ישנו "כלוב ברזל" שמונע פגיעה במפעיל אם ציוד נופל. תקן זה אף מחייב את ההתקנה של מטף כיבוי על מלגזות וכלי רכב נוספים. במהלך השנה האחרונה נרשמו 2,294 עבירות של תקן זה.

התקן הבא, 1926.503, מחייב מעסיקים להכשיר את העובדים בנוגע לעבודה בגובה, בדומה לתקן 1926.501. תקן זה מתייחס יותר להכשרה של העובדים וכיצד למקום סולם בצורה בטוחה. קונטרקטור מקנזס נקנס בחודש מאי האחרון ב-191 אלף דולר בעקבות אי-הכשרת עובדיו לעבוד במקומות גבוהים.

OSHA ביקש לפרסם את הנתונים כדי להזהיר את בעלי העסקים כי כל עבירה, אפילו הקטנה ביותר, תענה בקנס כספי. עבירות חוזרות עלולות לגרום לשלילת רישיון עבודה או חמור מכך.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE