סוכני הנדל"ן חוששים? נחשף השכר הנדרש כדי לעמוד בתשלומי משכנתא
חרף ירידה קלה במחיר החציוני של בתים במחוז לוס אנג'לס, הרוכשים מתקשים לעמוד בהוצאות ועל כן פחות ופחות בתים נרכשים. השכר הנדרש כדי לעמוד בכל התשלומים גדול פי שלושה מהשכר החציוני במחוז. ובכל זאת, המצב הרבה יותר טוב ממה שהיה בשיא המשבר הכלכלי שפקד את המדינה לפני כעשור

רוב תושבי לוס אנג'לס מרוויחים הרבה פחות מהסכום הנדרש כדי לרכוש בית במחוז, כך עולה מנתונים חדשים שפרסמה חברת הנדל"ן Attom Data Solutions.

 

בית למכירה בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

 

על פי המידע שאספה החברה, המחיר החציוני של בית במחוז לוס אנג'לס עומד כעת על 600 אלף דולר, קצת פחות מהסכום הנדרש לפני כחצי שנה, אז הנתון עמד על 605 אלף דולר. לצערם של רוכשי הבתים הפוטנציאלים, עדיין לא מדובר בסכום נמוך מספיק כדי שיוכלו לעמוד בתשלום.

אם נצא מנקודת ההנחה שהרוכש יצטרך לשלם 'דאון פיימנט' של 3%, סכום שנהוג לדרוש מאנשים שרוכשים בתים בפעם הראשונה, אותו אדם יצטרך להקצות 73.2% משכרו (משכר החציוני במחוז). כלומר, השכר הנדרש כדי לעמוד בתשלומים הללו עומד על 167,182 דולר, כמעט פי שלושה מהשכר החציוני במחוז.

כמובן ש'דאון פיימנט' גבוהה יותר יתורגם באופן מעשי לתשלומים נמוכים יותר, אך דבר זה מצריך מהרוכש לחסוך סכומי עתק. 'דאון פיימנט' טיפוסי על בית במחיר החציוני עומד על כ-120 אלף דולר. מומחי נדל"ן מסבירי כי שוק הדיור הגיע לשפל חדש בו יותר ויותר תושבים אינם יכולים להרשות לעצמם אפילו לחשוב על רכישת בית.

Attom Data Solutions מודדת את יכולת הרכישה בשל המחירים בכל ערי ארה"ב. היא מעניקה ציון מספרי לעיר כאשר ככל שהמספר נמוך יותר, ככה קשה יותר להשיג דיור במחיר סביר. ברמה הלאומית, נתון זה עומד על 91. התוצאה הנוכחית של לוס אנג'לס עומדת על 87, שנה בלבד לאחר שקיבלה ציון 99. ובכל זאת, המספר רחוק מאוד מהשיא השלילי, 62, שנקבע בקיץ 2007 בעיצומו של המשבר הכלכלי. בזמנו, נדרשה משכורת בגובה 103% מהשכר החציוני כדי לעמוד בהוצאה הכספית הכרוכה ברכישת בית.

YOU MIGHT ALSO LIKE