קרוב ל-10 אלף בתים חדשים ייבנו השנה בלוס אנג'לס, אך משבר הדיור רק הולך ומחריף
למרות שהשנה צפויות להיבנות יותר בתים מאשר בשנתיים הקודמות, סופה של מצוקת הדיור לא נראית באופק. פחות היתרי בנייה התקבלו לעומת אשתקד, ורבים הצביעו על עלייה במחירי חומרי הגלם בתור הסיבה המרכזית. בנוסף, מחירי הדיור הגבוהים משפיעים לרעה על השוק

חברות הבנייה בלוס אנג'לס צפויות להשלים עד סוף השנה הנוכחית את בנייתם של 9,400 בתים חדשים חדשים, יותר ממה שנבנה במהלך 2018 או 2017, כך עולה מנתונים שפורסמו ע"י חברת הנדל"ן Marcus and Millichap.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כלכלנים רבים סבורים כי בניית בתים חדשים הוא הפתרון הטוב ביותר למצוקת הדיור שקיימת בקליפורניה כולה, שבאה לידי ביטוי בהתייקרות משמעותית של בתים למכירה והשכרה. בנוסף, בשנה שעברה הבטיח מושל המדינה, גאווין ניוסאם, כי 3.5 מיליון בתים חדשים ייבנו ברחבי המדינה עד שנת 2025 - פעולה שכמובן גם תסייע לפתור את מצוקת הדיור.

ולמרות הצפי לקרוב ל-10 אלף בתים חדשים בלוס אנג'לס עד סוף השנה הנוכחית, עדיין קיימים פערים בין כמות הבתים שנבנים לעומת כמות ההיתרים לבנייה. כך למשל, עד סוף השנה צפויות להתקבל כ-13 אלף אישורי בנייה, כ-3,500 פחות משנה שעברה. מומחים מסבירים כי ירידה מוסברת בהתייקרות חומרי הגלם, דבר שכמובן מייקר את עלות בניית הבית.

כאמור, מחירי הדיור הם אחת הסיבות המרכזיות שהובילו למשבר בתחום. לאחרונה פורסם דו"ח שמצביע על כך שלוס אנג'לס רבתי (לוס אנג'לס ומחוז אורנג') מדורגת במקום השלישי מבין ערי ארה"ב בפערים שקיימים בין שכר הדירה הממוצע לשכר הממוצע.

YOU MIGHT ALSO LIKE