העשירים עוזבים את ניו יורק כאשר העיר עוברת שינוי דמוגרפי עצום: איך זה משפיע על הנדל"ן והקמעונאות?
בריחה של ניו יורקים מתחומי התפוח הגדול- בסך הכל, כ- 70,000 איש שנטשו את אזור המטרופולין השנה, הביאה להערכה של 34 מיליארד דולר בהכנסות אבודות נכון לשנת 2020

מטרופולין ניו יורק איבד 70,000 בני אדם במהלך מגפת נגיף הקורונה, אשר שווה ערך לעשרות מיליארדים בהכנסות אבודות לעיר.

 



תמונת המצב עוד לפני המגיפה ב2019 היא של שוק הנדל"ן במנהטן אשר שרוי בשנתיים האחרונות במצב עגום, במיוחד בנכסי היוקרה, מחיר דירה ברובע העסקים בעיר צנח ב–14% ברבעון השלישי של 2019 בשל כניסת מס חדש ובריחת משקיעים מחו"ל כאשר בעלי סוכנות נדל"ן בניו יורק ציינו: "זה השוק הגרוע ביותר מאז 2008"

וכעת כאשר מסתכלים על 2020 על פי דו"ח עדכני, בסך הכל, כ-3.57 מיליון בני אדם עזבו את העיר בין ה-1 בינואר ל-7 בדצמבר כך לפי נתונים נתונים מ-Unacast. כ-3.5 מיליון בני אדם עברו לגור בה בתקופה זו, עם זאת, הם היו אנשים עם הכנסה ממוצעת נמוכה יותר. ההפסד הנקי לעיר היה 70,000 איש — ו-34 מיליארד דולר באובדן הכנסה, כך עולה מהדו"ח.

"היציאת מצרים הזאת אינה גדולה כפי שאנשים דיברו עליה", אמר מנכ"ל Unacast, תומאס  וול. "אולי ההשפעה הגדולה יותר היא איך האוכלוסייה משתנה ואיך הדמוגרפיה משתנה.
לפגיעה הכפולה באוכלוסייה ובהכנסות ברחבי העיר עלולות להיות השלכות מתמשכות על העיר ניו יורק, שכן היא מתאוששת מהמשבר הכלכלי שנגרם בעקבות המגיפה, השאלה הגדולה היא, 'איך הנדל"ן וקמעונאות בפרט מסתגלים לזה?'"

במיוחד, ההכנסה הממוצעת של אדם שעבר לתוך שכונת טרייבקה בניו יורק הייתה 82 אלף דולר, בעוד ההכנסה הממוצעת של התושב היוצא היה 140 אלף דולר, על פי Unacast.
טרייבקה הוא אזור אופנתי, ידוע בבניינים תעשייתיים ישנים. בין הבניינים המסחריים ההיסטוריים גם בניין מרקנטייל אקסצ'יינג' שנבנה בשנת 1884 , ובנוי מלבנים אדומות.

ניו יורק כבר איבדה אנשים לפני המגיפה. אוכלוסייתה התכווצה בחצי אחוז ל-8.4 מיליון בין 2017 ל-2018, לפי לשכת מפקד האוכלוסין של ארה"ב. וכמעט 1.4 מיליון בני אדם עזבו מניו יורק מאז 2010, על פי ניתוח בשנה שעברה של נתוני מפקד האוכלוסין על ידי מרכז האימפריה למדיניות ציבורית.

בסך הכל, מדינת ניו יורק חוותה אובדן הגירה החוצה ממנה מוערך בנטו של קרוב ל-135,000 בני אדם ב-2019, ההפסד השני בגודלו שלה מזה 39 שנים.

ואילו למגיפה ב2020 הייתה השפעה הרסנית על העיר. עשרות אלפי בני אדם מתו, ושיעור האבטלה בחמשת הרובעים עלה ל-13%.

באחת הערים המבוקשות והיקרות בעולם והבירה הפיננסית החשובה ביותר, הולכת ומתבססת תמונת מצב שמזכירה בעיני אנליסטים רבים תקופה קודמת וקשה: מיתון.
אף שהכלכלה בארה"ב עדיין מצויה בצמיחה, שוק הנדל"ן למגורים בניו יורק סובל ממה שמסתמן כמשבר נדיר. ירידה מתמשכת במספר הקונים הזרים, שינויים בחוקי המס הפדרלי שמייקרים את המחיה במדינות בעלות שיעור מס גבוה והיצע גדול של דירות במחירים גבוהים יצרו את שוק הנדל"ן הגרוע ביותר במנהטן מזה עשור.

 

 
YOU MIGHT ALSO LIKE