OSHA קנס חברה לגיזום עצים בעקבות תאונה קטלנית
שרשרת של מחדלים קטנים הובילו לאירוע הטרגי והמיותר, שיכול היה להימנע בקלות. כך תפיקו את הלקחים הנכונים ותמנעו מהחברה שלכם להגיע למצב דומה

מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית (OSHA) קנס את חברת Arborwell, הממוקמת בעיר הייוורד (מזרח מפרץ סן פרנסיסקו), ב-18,600 דולר בגין הפרות של נהלי הבטיחות במקום העבודה, וזאת על רקע מותו של אחד מעובדי החברה במהלך פרויקט בסטנפורד במאי האחרון.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

החברה כבר הודיעה כי בכוונתה לערער על הקנס שהוטל עליה. על פי המסמכים של OSHA, העובד היה קשור בחבל (בהתאם לנהלי העבודה), אך חבל זה נלכד במכונת הגיזום וגרמה למותו. על פי המנהל, עובד בשם חסוס סילה רומרו, בן 36 במותו, טיפס על אחד העצים שהוא וצוותו היו אמורים לגזום. אחד העובדים שהיה אמור לאסוף את חלקי העץ ולגרוס אותם לא הבחין בקצה החבל של רומרו היה תקוע בין שני בולי עץ. לפתע, העובד שמע רעש חזק וכאשר הסתובב הבחין ברומרו שנמשך אל עבר הגורס החשמלי.

פרמדיקים שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו לאחר שהבחינו בפגיעות קשות בראשו, בצווארו ובגבו. החקירה קבעה כי רומרו, שעבד בחברה במשך עשרה חודשים והיה מוסמך לבצע את העבודה, שגה כאשר עשה שימוש בחבל ארוך במיוחד (120 רגל), וזאת מכיוון שעבד בגובה של 30 רגל בלבד. OSHA קבע כי תאונה זו הייתה יכולה להימנע לו היה משתמש בחבל של 60 רגל או פחות. "התאונה קרתה בסביבת עבודה מלאה בסיכונים צפויים ומיותרים", קבע החוקר מטעם המנהל.

חודשים ספורים לפני התאונה הקטלנית, OSHA הטיל קנס כספי בגובה 9,000 דולר בעקבות ארבע עבירות, לרבות העובדה שהנהלת החברה לא דאגה לשים כלים לעזרה ראשונה בכל רכב שירות. כלומר, לחברה עבר עשיר של עבירות קטנות, אך בסופו של דבר העבירות הללו מצטברות ומובילות לאירוע טרגי שהיה ניתן למנוע אותו.

YOU MIGHT ALSO LIKE