משבר הדיור בקליפורניה: סן דייגו תאשר בניית פרויקטים מעורבים
המועצה המקומית של העיר בדרום קליפורניה אישרה הצעת חוק שתאפשר למפתחי נדל"ן לבנות פרויקטים מעורבים ללא הצורך באישורים. הדבר אמור להפחית בעומסי התנועה ולתרום לאיכות הסביבה. חבר במועצה: "עוד כלי בארגז הכלים שאיתו נתמודד עם המשבר"

המועצה העירונית בסן דייגו אישרה מדיניות חדשה שאמורה לאפשר לחברות לבנות פרויקטים המערבים יחידות דיור ושטח מסחרי באופן מהיר וזול יותר מבעבר.

 

פרויקט "וואן פאסאו" בשכונת כרמל ואלי בסן דייגו (צילום: עיריית סן דייגו)

 

למעשה, המדיניות מטשטשת את הגבולות בין שטחים שסומנו לבניית בתים או בתי דירות לבין שטחים שסומנו למטרות מסחריות. מטרת המדיניות היא למשוך יותר מפתחים וחברות נדל"ן להשקיע בפרברי העיר, למשל במישן ואלי, קרני מסה, מירה מסה ויוניברסטי פארק.

אף על פי העובדה שהמדיניות תשפיע על שכונות מסוימות יותר מאחרות, היא חלה בכל רחבי העיר ותאפשר למפתחי הנדל"ן לבחון הקמת פרויקטים מסוג זה בכל שכונה בעיר.

לדברי חברי המועצה, השינוי אמור לספק פתרון חלקי למשבר הדיור הגדול שפוקד את המדינה כולה. בנוסף, העובדה שאנשים יגורו בקרבת מקום עבודתם תפחית את כמות הרכבים בכבישים, דבר שכמובן ישפיע לטובה גם על איכות הסביבה.

פרויקטים מסוג זה - שטח מסחרי ותעשייתי הנבנה בשילוב עם יחידות דיור - אינם חדשים בסן דייגו, אך עד כה נדרש אישור המועצה המקומית על מנת להתחיל בעבודות הבנייה. במסגרת המדיניות החדשה, בעלי הנכסים רק צריכים לקבל אישור להפוך למה שהוגדר כ"רב-תחומי", תהליך שאמור להיות קל ביותר.

"זה רעיון טוב כי אנחנו זקוקים למשהו כזה כבר תקופה ארוכה. זה לא יפתור את מצוקת הדיור, אבל זה עוד כלי בארגז הכלים שאיתו נתמודד עם המשבר", הסביר סקור שרמן, חבר במועצה המקומית ותומך נלהב של המדיניות החדשה.

YOU MIGHT ALSO LIKE