לא רק לוס אנג'לס וניו יורק: מחירי הבתים מזנקים ברוב ערי ארה"ב
דו"ח חדש שפורסם השבוע חושף כי בשנה האחרונה מחירי הבתים בעשרים הערים הגדולות ביותר בארה"ב זינקו בקרוב ל-20%. בעיר טמפה שבפלורידה דווח על התייקרות של יותר מ-30% במחירי הבתים; אחד הגורמים העיקריים: מחסור בבתים קיימים וחדשים המוצעים למכירה

מחירי הבתים ברחבי ארצות הברית ממשיכים לזנק על רקע "הסערה המושלמת" שנוצרה בשוק הנדל"ן האמריקאי, במסגרתה הביקוש הגבוה והמלאי הנמוך הובילו להתייקרות של עשרות אחוזים בתוך כשנה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי דו"ח של חברת S&P Global, מחירו הממוצע של בית בעשרים הערים הגדולות בארצות הברית עלה ב-19% בין ינואר 2021 לינואר 2022.

מחירי הבתים בערים גדולות ומרכזיות המשיכו לעלות, ביניהן לוס אנג'לס (זינוק של 19.9% בתוך שנה), ניו יורק (13.5%) וסן פרנסיסקו (20.9%). עם זאת, פיניקס שבאריזונה רשמה את ההתייקרות הגדולה ביותר בין ינואר 2021 לינואר 2022, עם עלייה של 32.6% במחירי הבתים.

אחרי פיניקס מדורגות שתי ערים גדולות בפלורידה - טמפה (30.8%) ומיאמי (28.1%) - ואחריהן דאלאס (27.3%), סן דייגו (27.1%), לאס וגאס (26.2%), סיאטל (24.7%), שארלוט (24.4%) ואטלנטה (22.5%).

 

מחירי הבתים בעשרים הערים הגדולות בארה"ב (צילום מתוך דו"ח S&P Global)

 

כאמור, אחד הגורמים העיקריים של משבר הדיור הוא הביקוש הגבוה בהשוואה לכמות הקטנה של בתים המוצעים למכירה (לפחות ביחס לביקוש). מומחים אף מזהירים כי העלאת הריבית צפויה להשפיע על המשבר אף היא.

מעבר למספר הקטן של בתים קיימים המוצעים למכירה, בחודשים האחרונים נרשמה ירידה משמעותית במספר הבתים החדשים שמוצעים למכירה. בחודש פברואר חברות הבנייה השונות השלימו את בנייתם של 1.3 מיליון בתים בלבד - ירידה של 3% בהשוואה לחודש המקביל בשנה שעברה.

"יש מחסור בכוח אדם שחברות הבנייה נאלצו להתמודד עמו, שלא בשונה משאר התעשיות בארצות הברית", נכתב בדו"ח של S&P Global, "לצד זאת גם יש לזכור שישנן בעיות רבות בשרשרת האספקה העולמית, וזה גורם להאטה משמעותית בקצב בניית הבתים".

YOU MIGHT ALSO LIKE