נפגעה ממכסי המגן: תעשיית הסולאר איבדה 8 אלף משרות במהלך 2018
מגמה מדאיגה ביותר באחת התעשיות "הירוקות" בארה"ב. חברות רבות דחו פרויקטים גדולים בשל מכסי המגן, דבר שבפועל הוביל לפיטורים של אלפי עובדים. עם זאת, ישנה תחזית אופטימית לפיה כמות המשרות בתעשייה תגדל ב-7% בשנה הנוכחית

בדומה לשנת 2017, כמות העובדים בתעשייה האנרגיה הסולארית רשמה ירידה גם במהלך שנת 2018, וזאת על רקע עיכובים שנרשמו בעקבות מכסי מגן שהוטלו על חומרי גלם ועל רקע שינוי מדיניות האנרגיה הסולארית במספר מדינות.

 

התקנת פאנלים סולארים על גג של בית (צילום: Shutterstock)

 

קרוב ל-8,000 משרות בתעשייה נמחקו, כך עולה מהסקר השנתי של Solar Foundation, מוסד ללא כוונות רווח (מלכ"ר) הגדול בתעשייה. היות שמאגר המשרות בתחום אינו עצום (כ-242 אלף), מדובר בירידה של כ-3.2% במשרות.

איבדו המשרות עלול לפגוע בצורה קשה בתעשייה, ששילשה את כמות העובדים שלה בשבע השנים הראשונות שבהן המלכ"ר בחן את הנתונים. שיא המשרות הגיע בשנת 2016, אז מעל ל-260 בני אדם עסקו בייצור והתקנה בתחום. "למרות שנתיים מאתגרות, המבט לטווח הארוך בתעשייה נותר חיובי בעקבות העובדה שיותר ויותר אמריקאים פונים לפתרון הזול לייצור חשמל ובתי עסק", מסרה אנדראה לוקי, נשיאת Solar Foundation.

הירידה שנרשמה במהלך שנת 2018 החלה כבר בשנה שקדמה לה, אז השוק התכונן למכסי המגן שהוטלו על פאנלים סולארים ומוצרים נוספים שבהם עושים שימוש אנשי התעשייה. למעשה, נוצר מצב שבו חברות הסולאר לא ידעו לומר כמה עולים מוצריהם בשל אותם מכסי מגן, וזה גרם למצב שבו אותן חברות החליטו לעצור באופן זמני פרויקטים רבים, בייחוד הקמת חוות סולאריות. מעבר למכסי מגן בגובה 30% על מוצרים סולארים, מכסי מגן הוטלו על פלדה ואלומיניום, דבר שייקר את כל חומרי הגלם.

 

חווה סולארית במדבר בקליפורניה (צילום: Shutterstock)

 

בשל שלל הסיבות הללו, בקרב חברות הסולאר נרשמה ירידה של 10,000 משרות, או 6% מכלל כוח העבודה בתעשייה, בשנתיים האחרונות. קליפורניה הושפעה באופן לא פרופורציונלי לאיבוד המשרות, שכן היא איבדה פי 7 יותר משרות מהשנייה ברשימה, מסצ'וסטס. למעשה, במהלך הרבעון השלישי של 2018, קליפורניה חוותה את קצב הגידול הנמוך ביותר שידעה בתעשיית הסולאר.

ובכל זאת, 29 מתוך 50 המדינות הוסיפו משרות בתחום במהלך השנה הקודמת. פלורידה עקפה את מסצ'וסטס ברשימת המשרות החדשות בתעשייה, והיא ניצבת במקום השני עם 1,769. על פי Solar Foundation, מומחים צופים כי התעשייה תגדל ב-7%, בייחוד במדינות בהן אושרו פרויקטים גדולים בתחום, דוגמת פלורידה, קליפורניה וטקסס.

YOU MIGHT ALSO LIKE