גנב מעובדיו ורימה את המדינה: קבלן מואשם בהונאה של 2 מיליון דולר
רישיונו של ארל תומפסון לעסוק בבנייה נשלל ממנו, אז הוא שכנע את אשתו וחבר נוסף לפתוח עסק תחת שמם כאשר הוא זה שבפועל עשה את העבודות. אם לא די בכך, הוא הואשם בהלנת שכר בסך 633 אלף דולר בזמן שעובדיו התקשו לגמור את החודש; לאחר שהודה באשמה, ביהמ"ש החליט להחמיר עמו ולשלוח אותו ל-10 שנות מאסר

קבלן בנייה יבלה את עשר השנים הקרובות מאחורי סורג ובריח לאחר שהורשע בכל הסעיפים החמורים שבהם הואשם, לרבות הונאת ביטוחים, קשירת קשר לביצוע פשע, גניבת שכר, מסירת עדות שקר וגניבה.

 

בניית מעונות הסטודנטים ב-UC Davis (צילום: משרד התובע במחוז יולו)

 

על פי הודעת משרד התובע במחוז יולו (דרום-מערב וצפון-מערב סקרמנטו), ארל תומפסון - תושב קולורדו בן 56 - הועסק כקבלן הראשי לפרויקט ענק: בניית מעונות לסטודנטים הלומדים באוניברסיטת קליפורניה בדיוויס (UC Davis). היות שנשלל ממנו הרישיון לעסוק בתחום בקליפורניה, הוא שכנע את אשתו וחבר נוסף להקים עסק חדש תחת שמם כאשר הוא זה שבפועל היה מבצע את העבודה.

"תומפסון השתמש בבית עסק זה על מנת להשיג את החוזה לפרויקט בדיוויס. במהלך הבנייה, הוא גנב 633,199.55 דולר מעובדים באמצעות הלנת שכר ואף הונה את קרן הביטוחים (Workers' Comp) בסכום של 359,011.43 דולר. כדי להסתיר את מעשיו הפליליים, הוא מסר עדות שקר בתצהירים רשמיים שעליהם חתם וגרם לנזק בסכום העולה על 2 מיליון דולר", נמסר ממשרד התובע.

ג'ניפר מקיו, סגנית התובע המחוזי אשר הייתה אמונה על התיק, אמרה לאחר ההרשעה: "במשך שש השנים שנדרשו על מנת לסיים את התביעה, ההגנה הגישה בקשות חוזרות לבית המשפט בטענה שהמואשם אינו כשיר לעמוד לדין. הדבר הוביל לדחיות חוזרות, עד שלבסוף ביהמ"ש קבע שהוא כן יכול לעמוד לדין", היא אמרה.

בחודש יולי האחרון, תומפסון הודה באשמה מתוך תקווה שבית המשפט יאפשר לו לקבל עונש של תקופת מבחן. אך בשבוע שעבר, ביהמ"ש ציין את עברו הפלילי (הורשע בהעלמת מס) ביחד עם חומרת העבירות בכתב האישום הנוכחי כסיבה להטיל עליו עשר שנות מאסר. "במשך כל חייו, מר תומפסון הונה ורימה אנשים תמימים באמצעות שיטות מתוחכמות. לא רק שהוא גנב את כספם של עובדיו - שהתקשו לסיים את החודש - הוא מנע מקבלנים אחרים שפועלים בהתאם לחוק לקבל את חוזה הבנייה ל-UC Davis", סיכמה מקיו.

YOU MIGHT ALSO LIKE