המגפה העולמית מחלחלת גם לשוק הנדל"ן: מכירות הבתים החדשים צללו בחודש מרץ
אחרי שגרמה לטלטלה בענף הבנייה (וירידה של יותר מ-20% בהתחלות הבנייה), השפעותיה הקשות של מגפת הקורונה על תעשיית הנדל"ן מתחילות להיות מורגשות. בצפון-מזרח ארה"ב דווח על ירידה בלתי נתפסת של 41.5% במכירות של בתים חדשים

ירידה של 15.4% נרשמה בנתוני המכירות של בתים חדשים במהלך חודש מרץ, כך עולה מנתונים רשמיים שפורסמו מוקדם יותר היום (חמישי) ע"י משרד המסחר בוושינגטון.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

חשוב להזכיר כי מדובר בהמשך המגמה שנרשמה בחודש פברואר, אולם אז נרשמה ירידה של פחות מ-5%. יתרה מכך, הירידה הגדולה שנרשמה בחודש מרץ הייתה צפויה, אך כלכלנים רבים טוענים שהמשבר ישפיע על ענף הנדל"ן גם חודשים ארוכים לאחר שהנגיף ייעלם.

למעשה, כ-627 אלף בתים נמכרו במהלך חודש מרץ - מרביתם בשבועיים הראשונים. המחיר החציוני של בתים שנמכרו במהלך חודש זה עמד על 321,400 דולרים, ירידה של כ-2.6% לעומת חודש פברואר.

מבחינת החלוקה הגיאוגרפית ניתן לראות כי שני האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר הם צפון-מזרח ארה"ב (ירידה של 41.5%) ומערב המדינה (ירידה של 38.5%) - שני אזורים שהיו מהראשונים להורות לתושבים להישאר בבתים. לעומת זאת, המשבר הורגש בצורה פחותה במערב התיכון (ירידה של כ-8.1%) ובדרום המדינה (ירידה של 0.8%).

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו על ירידה של כ-22% שנרשמה בהתחלות הבנייה ברחבי ארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE