"הכנסות בחברות הבנייה עלולות להפגע באופן משמעותי"
ההאטה המשמעותית במכירת הבתים בלוס אנג'לס מעלה חשש ששוק הנדל"ן בדרום קליפורניה מתקרב לפיצוץ: נרשמה ירידה גדולה בבתים החדשים שנמכרו, בעיקר בשל המחיר הגבוה (הריבית עולה) והעובדה שבתים קיימים מוצעים גם הם למכירה

קצב התחלות הבנייה בדרום קליפורניה ירד לשיעורו הנמוך מזה שלוש שנים, וזאת מכיוון שהיצע הבתים הקיימים בשוק עלה לשיא של 7 שנים.

 

(צילום: Shutterstock)

 

על פי המידע של חברת MetroStudy, במהלך הרבעון הראשון של השנה נותרו 3,750 בתים חדשים שלא נמכרו בארבע המחוזות של האזור (לוס אנג'לס, סן ברנרדינו, אורנג' ואינלנד אמפייר). למעשה, מדובר בעלייה של 22% בכמות הבתים שנותרו בשוק, לעומת השנה הקודמת ו-37% לעומת הממוצע של חמש השנים האחרונות.

כתוצאה מהנתונים הללו, נרשמה האטה גם בקצב התחלות הבנייה. ברבעון נספרו 8,829 יחידות דיור שונות (בתים ובנייני דירות) שנמצאים בשלבי בנייה שונים, ירידה של קרוב לאלפיים יחידות דיור לעומת אשתקד. עם זאת, מדובר בעלייה של כאחוז בודד לעומת הממוצע של חמש השנים האחרונות.

כלל הנתונים מצביעים על מגמה בעייתית בעבור חברות הבנייה המקומיות בדרום קליפורניה. על פי אתר הנדל"ן CoreLogic, פחות מ-3,000 בתים חדשים נמכרו החל משנת השנה - ירידה של מעל ל-25% לעומת הרבעון המקביל של 2018.

מומחים מסבירים כי מפתחי הנדל"ן, ובעיקר משקיעים סינים, התרכזו יתר על המידה בבניית בתי פאר. כאשר משלבים את עובדה זו עם העלייה שנרשמה בשנה האחרונה בשיעור הריבית, ניתן להבין מדוע נרשמת האטה במכירות. 

מעבר לכך, ישנו מלאי גדול של בתים קיימים למכירה, דבר שכמובן מוסיף אופציות לרוכשים הפוטנציאלים. "בוני הבתים צריכים להרוויח. אם ישנה ירידה בביקוש כפי שקרה בלוס אנג'לס, זה עלול לפגוע בהכנסות של חברות הבנייה באופן משמעותי", הסבירו בסוכנות הנדל"ן המקומית.

YOU MIGHT ALSO LIKE