12 קבלנים נעצרו במבצע סמוי של ה-CSLB
כל ה-12 חשודים במתן הצעות מחיר גבוהות מהמותר בחוק (למי שאינו בעל רישיון מה-CSLB), וחלקם אף מואשמים בפרסום לא חוקי. באחד המקרים, הקבלן עשה שימוש במספר רישיון שנפסל ע"י מועצת הרישוי

חוקרי המועצה לרישוי קבלני בנייה בקליפורניה (CSLB) ערכו בתחילת החודש מבצע סמוי שנועד לאתר קבלני בנייה שפועלים מחוץ לחוק, החל מהפעלת בתי עסק ללא רישיונות וכלה במתן הצעות מחיר הגבוהות מהמותר.

 

אילוסטרציה (צילום: מתוך יוטיוב)

 

המבצע נערך בצפון קליפורניה במשותף עם משרדי התביעה בשני מחוזות: שאסטה וטהמה (Tehama). במסגרת המבצע, החוקרים התמקמו בבית גדול באחת הערים במחוז שאסטה, והם פנו לקבלנים החשודים שפועלים מחוץ לחוק בבקשה לקבל הצעות מחיר על מגוון רחב של עבודות.

במשך יומיים, קבלנים שפעלו ללא רישיונות הגיעו לבית ונתנו הצעות מחיר על עבודות כגון גיזום עצים, צביעה פנימית, בניית דק מעץ, הנחת בטון והתקנת גדר. הצעות המחיר נעו מ-600 דולר ל-9,000 דולר - הרבה מעבר למה שמותר לפי החוק (החוק בקליפורניה מתיר לקבלנים ללא רישיונות לספק הצעות מחיר של עד 500 דולרים, כולל חומרים והעבודה עצמה). עבירה זו עלולה לגרור מאסר בפועל של עד שישה חודשים, וזאת בנוסף לקנס כספי של עד 5,000 דולרים. כל 12 הקבלנים שנעצרו הואשמו במתן הצעות מחיר גבוהות מהמותר בחוק.

בין 12 העצורים היה קבלן אחד שעשה שימוש ברישיון של ה-CSLB שנשלל, והוא צפוי לעמוד לדין גם בגין עבירה זו. ב-CSLB ביקשו להזכיר כי ניתן לבצע בדיקה לרישיון של הקבלן כאן.

9 מתוך 12 העצורים גם מואשמים בפרסום לא חוקי, וזאת מכיוון שהם לא ציינו במודעתם כי הם אינם מחזיקים ברישיון בתוקף מה-CSLB. עבירה זו עלולה לגרור קנס כספי של 700 דולר עד אלף דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE