הנתונים העגומים שמדאיגים את סוכני הנדל"ן בוואלי לוס אנג'לס
בפעם הראשונה מאז החלו לעקוב אחרי הנתון בשנת 1985, פחות מ-300 בתים נמכרו בעמק סן פרננדו במהלך חודש בודד. יש הטוענים שדווקא מדובר בבשורה לרוכשים הפוטנציאלים, שכן המלאי הזמין גדל והמחירים יורדים. "יש כאלה שרואים במצב השוק כיום הזדמנות", מסביר מנכ"ל איגוד סוכני הנדל"ן

קצב מכירת הבתים בעמק סן פרננדו הגיע במהלך חודש פברואר לרמה הנמוכה ביותר שנרשם מאז החלו לעקוב אחרי הנתון ב-1985, כך על פי איגוד סוכני הנדל"ן של דרום קליפורניה (Southland Regional Association of Realtors) בו חברים מעל ל-10 אלף סוכני נדל"ן.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

רק 266 בתים נמכרו במהלך החודש השני של שנת 2019, ירידה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז נמכרו 309 בתים. לא רק שמדובר בנתון הנמוך ביותר בהיסטוריה, מדובר בפעם הראשונה מאז ב-34 שנים שפחות מ-300 בתים נמכרו בוואלי במהלך חודש אחד. במקביל, 1,186 בתים הוצעו למכירה במהלך החודש, עלייה של 24% לעומת פברואר 2018.

אומנם מדובר בנתונים עגומים ביותר, אך יתכן שיש אור בקצה המנהרה בעבור רוכשי הבתים הפוטנציאליים, שכן היצע גדול יותר של בתים עשוי להביא לירידה במחירים. "לרוכשי הבתים כעת יש פחות תחרות ויותר היצע. בנוסף, העובדה שיש פחות רוכשים גורמת להתפשרות בנוגע למחיר בקרב בעלי הבתים", כתב האיגוד בהודעה שפורסמה השבוע.

 

כמות הבתים שנמכרו בעמק סן פרננדו מאז תחילת 2017 (צילום: איגוד סוכני הנדל"ן של דרום קליפורניה)

 

המחיר החציוני של בית שנמכר במהלך החודש צנח ב-6% והגיע ל-657 אלף דולר, כך על פי הנתונים באתר הנדל"ן זילו. עם זאת, עדיין מדובר בפער עצום לעומת המחיר החציוני בארצות הברית, שעומד על 279 אלף דולר. כזכור, המחיר החציוני בוואלי לוס אנג'לס הגיע ל-708 אלף דולר במהלך מאי ואוגוסט 2018, אז הירידה במחיר היא כנראה סימן גדול להאטה בשוק.

"החלטות מעניינות ניצבות בפני רוכשים פוטנציאליים. מחירים גבוהים גורמים לרבים להמתין עם הרכישה, אך יש כאלה שרואים בכך הזדמנות נדירה לנצל את שיעור הריבית הנמוך. אסור לשכוח שיש מלאי זמין גדול יותר", מסביר טים ג'ונסון, מנכ"ל איגוד סוכני הנדל"ן. 

YOU MIGHT ALSO LIKE