כלכלן בכיר: "הירידה במחירי הבתים בארה"ב 'עדיין לא קרובה לתחתית"
מזהז מספר חודשים נראה כי מחירי הדירות והבתים בארה"ב נמצאים בירידה, למרות עלייה כללית של 10% מאשתקד נראה כי מומחים רבים סוברים כי יש לשוק עוד הרבה לאן לרדת
הירידה במכירות ובמחירי הבתים בארה"ב כנראה רק מתחילה, הזהיר כלכלן בולט ביום חמישי.
 
איאן שפרדסון, הכלכלן הראשי ב-Pantheon Macroeconomics, הודיע ללקוחותיו שהצניחה האחרונה בשוק הדיור "עדיין לא קרובה לתחתית, במיוחד מבחינת המחירים". התחזית מגיעה לאחר שמכירות הבתים ירדו ב-5.9% במהלך חודש יולי, על פי איגוד המתווכים הלאומי וזאת לאחר שמכירות הבתים כבר ירדו במשך שישה חודשים רצופים והגיעו לרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2020. הצניחה התרחשה במקביל לעלייה בריביות המשכנתא בשנה האחרונה, מה שהחמיר את אתגר הרכישה עבור בעלי דירות ובתים לעתיד שהתקשו להתמודד עם מחירים גבוהים.
 
 
 
"התחתית עדיין רחוקה, לאור המידה שבה ביקוש נמחץ בידי עליות תעריפים; תשלום המשכנתא החודשי הנדרש לרוכש חדש של בית חד-משפחתי קיים כבר לא בעליה, אך הוא עדיין גבוה ב-51% בהשוואה ליולי אשתקדד", אמר שפרדסון ללקוחותיו.
 
"אם זה לא רע מספיק, השוק מתמודד כעת עם עלייה מהירה בהיצע ובביקוש מתפורר", הוסיף.
 
מחירי הדירות שקפצו במהלך מגיפת הקורונה צפויים לירידות נוספות, על פי שפרדסון. זאת למרות הנתונים של ה-NAR שהעידו כי המחיר החציוני של בתים קיימים באמריקה עמד על כ-403,800 דולר, עלייה של 10.8% מיולי 2021.
 
"המחירים יורדים כעת בבירור, ירידה של 1.0% ביולי - ירידה שלישית ברציפות - והם יצטרכו לרדת הרבה יותר לפני שהשוק יגיע לשיווי משקל חדש", הוסיף שפרדסון. כמה נתונים עדכניים הפעילו פעמוני אזעקה עבור שוק הדיור בארה"ב, כאשר כמה מומחים מזהירים כי אנו בעיצומו של 'תיקון'.
 
מוקדם יותר השבוע הכריז האיגוד הלאומי של בוני בתים על "מיתון דיור" עקב צניחת אמון הקבלנים, עלויות בנייה גבוהות יותר, ועליית ריבית המשכנתאות.
 
ה-NAR סיפק תחזית אופטימית יותר, כאשר הכלכלן הראשי שלה, לורנס יון, ציין כי המדינה "עדה למיתון דיור במונחים של ירידה במכירות בתים, ובניית בתים" אך "לא למיתון במחירי הדירות". כזכור, שוק הדיור הושפע גם באופן ניכר מהמאמץ האחרון של הפדרל ריזרב להדק את המדיניות המוניטרית באמצעות העלאות הריבית. בפרוטוקול של וועדת השוק הפתוח הפדרלית מחודש יולי, אמרו גורמים רשמיים כי "פעילות הדיור נחלשה באופן ניכר" וחזו כי "ההאטה בפעילות הדיור תימשך" - שפרדסון מצידו טוען כי "מהומה בשוק הדיור לבדה לא תשנה את מסלול המדיניות של הפד". s makes it more likely that the Fed will pivot to 50bp hikes in September,” he said.
YOU MIGHT ALSO LIKE