פיטסבורג בראש דירוג הערים לרכישת בית הפעם הראשונה, ערי קליפורניה צנחו לתחתית הרשימה
אתר גדול לייעוץ כספי בחן את ערי ארה"ב לפי מספר קריטריונים, לרבות מחירי הבתים, וקבע את רשימת הערים המומלצות לרכישת בית בפעם הראשונה. באופן לא מפתיע, רוב הערים הנמצאות במערב המדינה הוצבו בתחתית הרשימה, כולל סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס

האתר Bankrate מוכר לרבים בתור פורטל יעוץ לעניינים פיננסים, והשבוע האתר פרסם דירוג של הערים הגדולות הטובות ביותר למבקשים לרכוש בית בפעם הראשונה בחייהם. תושבי מערב ארה"ב בוודאי לא יאהבו לשמוע שברשימה לא מופיע ולו עיר אחת הממוקמת מערבית להרי הרוקי בקולורדו.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

העיר שעומדת בראש הדירוג היא פיטסבורג (פנסילבניה), שזכתה להיות במקום הראשון בזכות השילוב של מחירי הבתים הנמוכים, אחוזי הפשיעה היחסית נמוכים וכדומה. "זה לא מפתיע אותי בכלל", אומר פיטר סטיבנסון בן ה-32, שרכש בית בעיר ועבר לגור בו, ביחד עם אשתו, בחודש שעבר. "ידענו שאנחנו רוצים לרכוש בית, אבל דאגנו שלא נוציא סכום שנתחרט עליו כל החיים", הוא הסביר. לדבריו, הוא ואשתו ביקרו בקרוב ל-50 בתים עד שלבסוף מצאו בית בעל ארבעה חדרי שינה ובעל שטח של 2,200 רגל רבוע בעיירה מון, פרבר צפוני של העיר. מחיר הבית עמד על 220 אלף דולר בלבד, 30 אלף דולר מתחת למחיר החציוני הלאומי של חודש פברואר.

האתר בחן את הערים לפי 13 קריטריונים שונים, לרבות מחירי הבתים, התרבות בעיר, שוק העבודה, בטיחות ועוד. אחרי פיטסבורג ניצבות ראלי (צפון קרוליינה), אוקלהומה סיטי (אוקלהומה), הרטפורד (קונטיקט) וסיינט לואיס (מיזורי). באופן מעניין ביותר, התכונות המשותפות של חמש הערים הללו הן אחוז האבטלה הנמוך, העובדה שבני 25 עד 44 מרוויחים יותר ממקבילהם בשאר המדינה והמחיר החציוני של בית נמוך באופן משמעותי מהנתון הלאומי.

בסופו של דבר, מסביר האתר, השיקול הגדול ביותר הוא הכלכלי, וההוצאה הכלכלית הגדולה ביותר היא רכישת הבית עצמו. לכן, ערים שעונות על כל הקריטריונים מלבד מחירי הבתים לא נכנסו אל ראש הדירוג. "בדרך כלל, מי שמבקש לרכוש בית בפעם הראשונה הוא יותר מהוסס כי הוא לא רוצה למצוא את עצמו עם נכס שהוא לא יכול להרשות לעצמו", מסבירה שרה הלפרין, סוכנת נדל"ן בפיטסבורג.

 

פיטסבורג מובילה ברשימת הערים של Bankrate (צילום: Shutterstock)

 

כאמור, ברשימה לא מופיעות ערים מהחוף המערבי של ארצות הברית. סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, סקרמנטו, סן חוזה וסיאטל דווקא מדורגות ברשימת עשר הערים הגרועות ביותר למבקשים לרכוש בית בפעם הראשונה, בעיקר בגלל מחירי הבתים הגבוהים. חשוב לציין שבערים הללו, מדדי הבידור שנבדקו (למשל, כמות הברים והמסעדות) הם הגבוהים ביותר מכל הערים שנבדקו.

"אפשר לצאת קצת מהאזור של אוקלנד וסן פרנסיסקו ולמצוא בתים זולים יותר. עם זאת, אם אתה גר בסיליקון ואלי, אתה גר בסיליקון ואלי. אם אתה גר באיידהו, אתה גר באיידהו. יש הבדלים", מסבירה ג'ן רובלס, סוכנת נדל"ן מחברת American Lighthouse Estates הפועלת בצפון קליפורניה. הדוגמה שנתנה, איידהו, אינה מקרית. רבים בוחרים לנטוש את הערים הגדולות לטובת ערים קטנות יותר, כגון בויזי, איידהו.

"אני תמיד אומרת לרוכשים הפוטנציאלים שהם יכולים לרכוש בית. זה עניין של הקרבה כי לעיתים קרובות צריך לוותר על דברים כדי להיות מסוגל להרשות לעצמך את הבית", אומרת רובלס. על איזה ויתורים בדיוק היא מדברת? ובכן, יש לא מעט: למשל, המרחק ממקום העבודה. באופן כללי, מחירי הבתים יורדים ככל שמתרחקים מערים גדולות, ולכן תמיד שווה לבדוק ערים הנמצאות במרחק גדול יותר מהיעד שלכם. ויתור נוסף שניתן לעשות הוא לרכוש בית מעט ישן או קטן יותר, ולבצע מספר שיפוצים עם הזמן (וככל שהתקציב מאפשר).

 

10 הערים המובילות בדירוג:

  1. פיטסבורג (פנסילבניה)
  2. ראלי (צפון קרוליינה)
  3. אוקלהומה סיטי (אוקלהומה)
  4. הרטפורד (קונטיקט)
  5. סיינט לואיס (מיזורי)
  6. סינסינטי (אוהיו)
  7. באפלו (ניו יורק)
  8. מיניאפוליס (מיניסוטה)
  9. קנזס סיטי (מיזורי)
  10. וירג'יניה ביץ' (וירג'יניה)

10 הערים האחרונות בדירוג:

  1. סן פרנסיסקו (קליפורניה)
  2. לוס אנג'לס (קליפורניה)
  3. סקרמנטו (קליפורניה)
  4. סן חוזה (קליפורניה)
  5. סיאטל (וושינגטון)
  6. סן ברנרדינו (קליפורניה)
  7. סן דייגו (קליפורניה)
  8. לאס וגאס (נבדה)
  9. מיאמי (פלורידה)
  10. ממפיס (טנסי)
YOU MIGHT ALSO LIKE