מחירי השכירות בלוס אנג'לס זינקו ב-65% במהלך העשור האחרון
עם ממוצע של כ-2,500 דולר לדירה, גובה שכר הדירה ברחבי לוס אנג'לס עלה פי 2 מהממוצע הלאומי במהלך עשר השנים האחרונות. ווסטווד הפכה לשכונה היקרה בקליפורניה עם שכ"ד ממוצע של כ-5,000 דולר

שכר הדירה בלוס אנג'לס עלה ב-65% במהלך העשור האחרון, כמעט כפול מהממוצע ברחבי ארצות הברית, כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

המחקר המקיף נעשה ע"י RentCare וממנו עולה כי שכר הדירה הממוצע בלוס אנג'לס עומד כיום על 2,527 דולר, שכאמור מהווה עלייה של של 65% לעומת שכר הדירה הממוצע שנרשם ב-2010. הנתונים נאספו ממספר גורמים, ביניהם לשכת הסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקאי ואתרי נדל"ן כגון PropertyShark.

באופן ממוצע, בארצות הברית נרשמה התייקרות של כ-36% בגובה שכר הדירה, נתון נמוך בהרבה ממה שמשלמים תושבי עיר המלאכים.

מחר (רביעי) ייכנס לתוקף חוק חדש שיגביל את העלאת שכר הדירה בקליפורניה, צעד שאמור לעצור במעט גל ההתייקרות. במסגרת החוק, לבעלי הבתים תינתן האפשרות לייקר את שכר הדירה ב-5% פלוס גובה מדד המחירים לצרכן (שכיום עומד על כ-3.5%).

 

אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA) בווסטווד, השכונה היקרה במדינה (צילום: Getty Images)

 

עוד נחשף במחקר של RentCare כי גובה שכר הדירה הממוצע בשכונת ווסטווד - כ-4,944 דולר בחודש - הופך את השכונה ליקרה ביותר בקליפורניה. שוכרים מהווים כ-60% מכלל תושבי לוס אנג'לס, נתון שממצב את לוס אנג'לס במקום ה-19 מבין 260 הערים הגדולות בארצות הברית.

בנוסף, במהלך העשור האחרון נבנו כ-98 אלף דירות חדשות, כמות שמדרגת את לוס אנג'לס במקום החמישי בארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE