הריבית נמוכה, אך ההיצע הנמוך ממשיך לפגוע בשוק הנדל"ן בלוס אנג'לס
המחיר החציוני של בית פרטי בלוס אנג'לס עלה ל-755 אלף דולר, שיא חדש, וזאת חודשים בודדים לאחר שהשיא הקודם נשבר; מומחים מסבירים כי בעלי בתים רבים בוחרים לבצע שיפוץ מאשר למכור את הנכס, דבר שמפחית בהיצע שגם ככה נמצא במגמה שלילית

מחירי הבתים במחוז לוס אנג'לס ממשיכים לטפס לשיאים חדשים, ובמהלך חודש אוקטובר נרשם מחיר חציוני של 755 אלף דולר לבית פרטי ("וילה"), כ-20 אלף דולר יותר מהשיא שנקבע במהלך הקיץ.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לעומת זאת, במחירי הדירות נרשמה ירידה קלה של 1.1% ל-425 אלף דולר, כ-30 אלף דולר פחות מהמחיר בקיץ. מומחים לשוק הנדל"ן מסבירים כי שיעור הריבית הנמוך מסייע לרוכשים פוטנציאליים למרות ההתייקרות, אך מאידך ישנם מעט מאוד נכסים שמוצעים למכירה: "בעלי בתים שבעבר היו מוכרים את הנכס מחליטים כיום לבצע שיפוץ ולהישאר בו. התוצאה היא מלאי קטן ביותר, שהיא גם אחת הסיבות למשבר הדיור שפוקד את קליפורניה כולה", הסביר טים ג'ונסון, מנכ"ל איגוד סוכני הנדל"ן של דרום קליפורניה (Southland Regional Association of Realtors).

כדי להמחיש את המצוקה, בסוף חודש אוקטובר היו 467 בתים ודירות למכירה, 28.7% פחות מהנתון בסוף חודש אוקטובר 2018. מדובר בחודש הרביעי ברציפות שבה נרשמת ירידה במלאי אחרי שקודם לכן נרשמו 13 חודשי צמיחה.

לאחרונה פורסם דו"ח לפיו נדרש שכר שנתי של 127 אלף דולר כדי לעמוד בתשלומי המשכנתא לבית בלוס אנג'לס, וההערכה של אנשי האיגוד היא שרק כ-31% מהתושבים מסוגלים לעמוד בהוצאה שכזו.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE