דירוג גובה המשכנאות: כיצד הפכה לוס אנג'לס לאחת הערים היקרות בארה"ב?
דוח של אתר הנדל"ן זילו שופך אור על הנתונים הבעייתים. תושבי אל. איי. מקצים כ-44% משכרם השנתי לטובת תשלום המשכנתא, הרבה מעבר לרף "בו עלויות הדיור נחשבות לנטל". חרף העובדה שסן פרנסיסקו וסן חוזה נחשבות ליקרות יותר, ההכנסה הממוצעת נמוכה בדרום קליפורניה

אתר הנדל"ן זילו פרסם השבוע דוח מקיף בנוגע למצב הדיור בערים הגדולות של ארה"ב, וסביר להניח שלא תופתעו לגלות שלוס אנג'לס נחשבת כיום לאחת הערים הכי יקרות בכל המדינה.

 

תושבי אל. איי. מקצים קרוב למחצית משכרם לטובת הדיור (צילום: Shutterstock)

 

הדוח של זילו בחן מהי רמת ההכנסה הנדרשת על מנת לעמוד בתשלום החודשי של המשכנתא בבית ממוצע בלוס אנג'לס רבתי, לרבות מחוז אורנג' בדרום. על פי הדוח, משפחה שמכניסה שכר חציוני צריכה להקצות לא פחות מ-43.7% מההכנסות שלה כדי לעמוד בתשלומים. כאשר משלבים את נתון זה ביחד עם העובדה שמחירי הבתים באזור שוברים שיאים חדשים, כמו גם העובדה שהשכר עולה בקצב איטי למדי ביחס לעלות המחייה, נוצר מצב שבו השוק בלוס אנג'לס הפך לאחד השווקים הכי יקרים בארה"ב.

שיעור המשכנא הנדרש, 43.7%, הוא רק השלישי בדירוג של הדוח. הערים שקדמו ללוס אנג'לס הן סן חוזה וסן פרנסיסקו, כלומר כל שלוש הערים המובילות נמצאות במדינת הזהב. כמובן ששלוש הערים הללו גם חצו את רף ה-30%, רף שנקבע ע"י משרד השיכון והפיתוח העירוני כ"אזור בו עלויות הדיור נחשבות כנטל".

למרות קביעת הדוח, ישנם לא מעט אנליסטים בתחום שטוענים שמדובר בנתון מטעה, שכן משפחה שמכניסה יותר כסף יכולה לעמוד בהוצאה גדולה יותר, או נתח גדול יותר מן ההכנסה. מסיבה זו בחר אתר זילו לבחון כמה כסף נותר למשפחה לאחר רכישת הבית. לאחר תשלום המשכנתא (וללא הוצאות נוספות כגון מסים), משפחה שמכניסה את השכר החציוני באזור תישאר עם 41,426 דולר ליתר ההוצאות של השנה. נתון זה הוא המבהיל ביותר מבין ממצאי הדוח, שכן הסכום שנותר למשפחה קטן מהסכום שנותר למשפחות ב-50 הערים הגדולות בארה"ב (מלבד לוס אנג'לס, כמובן).

הסיבה לנתון העגום, על פי האתר, היא העובדה שרמת ההכנסה בדרום קליפורניה קטנה באופן משמעותי מזו בצפון קליפורניה (ובה סן חוזה וסן פרנסיסקו). כך למשל, תושבי הערים הללו יזכו לסכום של 60,039 דולר ו-62,335 דולר, בהתאמה, לאחר התשלום השנתי של המשכנתא. ברמה הלאומית, הממוצע של נתון זה עומד על 52,231 דולר, או יותר מ-10 אלף דולר הפרש ממה שנותר למשפחה בלוס אנג'לס.

YOU MIGHT ALSO LIKE