פיתוח מרכז וורנר: התחייבות ל-24 אלף יחידות דיור עד 2033
פרויקט הבנייה הגדול בוואלי לוס אנג'לס ממשיך להתקדם בצעדי ענק חרף טענות השכנים והחשש מפני פקקי תנועה ארוכים. באלפיים בניינים שתוכנו טרם החלו בעבודות הבנייה; העירייה הציגה את 8 השכונות שיוקמו במרכז

יותר מחמש שנים עברו מאז הוצגה התוכנית להקים עשרות אלפי יחידות דיור במרכז וורנר שבוודלנד הילס, ובשבוע שעבר סיפקה העירייה תמונת מצב בנוגע לפרויקט, שזכה לכינוי "מרכז וורנר 2035".

 

אחד מתשעת הפרויקטים שנמצאים בשלבי בנייה כיום (צילום: עיריית לוס אנג'לס)

 

הפרויקט יוקם באזור שצפונית לכביש מס' 101 ודרומית לנהר לוס אנג'לס, בין השדרות דה-סוטו וטופנגה. מתוך 4,593 פרויקטי הבנייה שאושרו, רק 2,593 נבנו ו-9 נוספים נמצאים בשלבי בנייה מתקדמים. על פי מועצת העיר, עד שנת 2033 יתווספו 24 אלף יחידות דיור נוספות, וזאת בנוסף לשטח של 28 מיליון רגל רבוע שיוקצה לטובת משרדים ובתי עסק שונים.

 

הפרויקט ישלב יחידות דיור עם משרדים וחנויות (צילום: עיריית לוס אנג'לס)

 

על פי התוכנית, מרכז וורנר יחולק לשמונה שכונות: אפ-טאון, נורת' וילג', דאונטאון, קולג', פארק ו-קומרס. למעשה, הפרויקט יאפשר לגור בוואלי ללא הצורך להגיע לעיר בשביל עבודה. יתרה מכך, מפתחי הפרויקט טוענים שהגרים באחת מ-8 השכונות לא יצטרכו לצאת ממרכז וורנר על מנת להגיע לבתי עסק או מוסדות לימוד.

 

שמונה השכונות שיוקמו בתוך מרכז וורנר על רקע המרכז הקיים כיום (צילום: עיריית לוס אנג'לס / Shutterstock)

 

ישנן לא מעט תלונות כנגד הפרויקט, בעיקר מתושבי הוואלי שטוענים שמדובר בדירות יוקרה, ועל כן הם ימשכו את העשירים וישאירו את כל השאר מחוץ לפרויקט. בוב בלומפנלד, חבר במועצת העיר, העלה את האפשרות שהפרויקט יחייב את חברות הבנייה להקצות כמות מסוימת של יחידות דיור לטובת משפחות בעלות הכנסה מועטה, אולם לא ידוע אם זה יעלים את טענות השכנים.

מעבר לכך, ישנה דאגה גדולה מעומסי תנועה גדולים שעלולים להגיע עם הכנסת עשרות אלפי משפחות ליחידות הדיור ואלפי בני אדם שיגיעו לאזור כדי לעבוד. דיויד ג'ונסון, תושב שכונת וודלנד הילס, סיפר בשבוע שעבר במהלך פגישה עם מפתחי הפרויקט כי הוא "שמח והתרגש כאשר רכש את הדירה במרכז וורנר לפני מספר שנים". אלא שמאז "כל הבניינים הגבוהים שבתכנון או שנבנים כרגע חוסמים את הנוף. אני מודאג מהתנועה והרעש שבא איתה", הוא אמר.

 

עד שנת 2033 יתווספו 24 אלף יחידות דיור לאזור (צילום: עיריית לוס אנג'לס)

 

בחודש מרץ הקרוב צפויה וועדת התכנון של העירייה להתכנס ולדון בנושא אישורי הבנייה הנחוצים למספר פרויקטים, ויתכן שלא מעט שינויים יוכנסו בשל הטענות הרבות שהתקבלו מצד תושבי האזור, בייחוד שכונת וודלנד הילס.

YOU MIGHT ALSO LIKE