16 עצורים בלוס אנג'לס בתום מבצע סמוי של ה-CSLB
הארגון שמנפיק את רישיונות הבנייה בקליפורניה החליט לפעול באופן סמוי בעיר המלאכים. מתוך עשרות קבלנים, 16 השיבו לפניית החוקרים הסמויים ונגדם הוגשו כתבי אישום בגין ביצוע עבודות בנייה ללא רישיון בתוקף. בכיר ב-CSLB: "אין דרך לדעת אם קבלן ללא רישיון מחזיק בידע המקצועי הנדרש"

לפני כשבועיים ערכו חוקרי ה-CSLB, ארגון שמנפיק רישיונות והיתרים לתעשיית הבנייה בקליפורניה, מבצע סמוי רחב-היקף באזורים שונים בלוס אנג'לס, לרבות הוואלי, וזאת במטרה לעצור ולהעמיד לדין קבלני בנייה שפועלים בניגוד לחוק.

 

שוטר וחוקר מטעם ה-CSLB במהלך המבצע הסמוי (צילום: CSLB)

 

מדובר בשיתוף פעולה של ה-CSLB, משרד התובע הכללי של לוס אנג'לס ומשטרת לוס אנג'לס. החוקרים הסמויים התחזו לבעלים של בניין בעל ארבע יחידות דיור באזור סאנלנד. באמצע חיפוש במודעות מקוונות ובמודעות פיזיות שנתלו בחנויות כגון "הום דיפו" ו-"Lowe's", החוקרים הגיעו אל עשרות קבלנים שונים. החוקרים רצו לקבל הצעות מחיר על מגוון רחב של עבודות שונות, לרבות בנייה, התקנת גדר, צביעה, הנחת בטון, ריצוף וגינון.

מתוכם כ-100 קבלנים, 16 השיבו לפנייה של החוקרים והגישו הצעות מחיר למרות העובדה שלא החזיקו כלל וכלל ברישיון לעסוק בתחום. ההצעה הגבוהה ביותר שניתנה עמדה על כ-14 אלף דולר כאשר הזולה ביותר הייתה כ-1,300 דולר. בכל המקרים מדובר בעבירה חמורה, שכן החוק בקליפורניה מתיר לבעלי מקצוע שאינם מחזיקים ברישיון של ה-CSLB לבצע רק עבודות שאינן עולות על 500 דולר, סכום שכולל גם את חומר הגלם וגם את העבודה עצמה.

כנגד כל 16 הקבלנים הוגש כתב אישום בגין ביצוע עבודות ללא רישיון, עבירה שעלולה להוביל לשנת מאסר בפועל וקנס כספי של כ-5,000 דולר. מעבר לעבירה זו, כל הקבלנים מואשמים בפרסום לא חוקי, שכן על קבלן להציג את מספר הרישיון שלו על גבי המודעה. מותר לאנשים ללא רישיון לפרסם את עצמם, אך עליהם לציין שאינם מחזיקים ברישיון, או לחילופין לציין שמחזיקים ברישיון ממדינה אחרת (אם קיים כזה). עבירה זו עלולה להביא להטלת קנס כספי של עד אלף דולר.

"אין דרך לדעת אם קבלן ללא רישיון מחזיק בידע המקצועי או בביטוחים הנדרשים על מנת להשלים את מלאכת העבודה בצורה מקצועית. הכלי הכי טוב שיש לבעלי הבתים הוא האתר של ה-CSLB, שמאפשר חיפוש לפי מס' רישיון, שם של בן אדם או שם של עסק. ככה יכולים אותם בעלי בתים להימנע מהכאב ראש הטמון בחתימה על החוזה עם מישהו שעלול לנצל אותם", אמר דייויד פוגט, בכיר ב-CSLB. 

YOU MIGHT ALSO LIKE