מבצע סמוי נוסף של ה-CSLB הביא למעצרם של 25 קבלני גיזום ודשא בסן דייגו
שיתוף פעולה בין המשטרה בסן דייגו, משרד התובע המחוזי וסוכני ה-CSLB הביא למעצרם של החשודים שפעלו ללא רישיונות ובניגוד לחוק. כנגד אחד מהם הוצאו מספר צווי מעצר לאחר שלא הגיע לבית המשפט בעקבות DUI. החוקרים סבורים היה תחת השפעת אלכוהול בעת שביקש לגזום עצי ענק

בסוף חודש מרץ נערך מבצע סמוי ע"י ה-CSLB, הארגון שמנפיק רישיונות היתרים לתעשיית הבנייה בקליפורניה, כנגד קבלנים הפועלים בניגוד לחוק. הסוכנים פעלו בסן דייגו ושמו להם למטרה לאתר עובדים בגיזום עצים, וזאת מכיוון שמדובר "במקצוע הדורש מיומנות גבוהה אשר בלעדיה התוצאות עלולות להיות קטלניות".

 

שיתוף פעולה של משרד השריף, התביעה המקומית וה-CSLB הביאה למבצע סמוי מוצלח (צילום: CSLB)

 

המבצע התמקד בכל עבודות הגינון השונות, לרבות התקנת דשא סינטטי ופינוי של עצים. בסופו של דבר נעצרו 25 בני אדם, לרבות גוזם עצים שהגיע לאתר העבודה כשהוא מצוי תחת השפעת אלכוהול. בדיקה נוספת העלתה כי מדובר באדם מבוקש ושנגדו הוצאו מספר צווי מעצר בעבר.
שיתוף פעולה מצד משטרת סן דייגו ומשרד התובע המחוזי הוביל לקיום המבצע ב-20 ו-21 במרץ. מתוך כ-100 קבלנים שנחשדו שפועלים ללא רישיונות, 25 הגיעו לבית שבו עשו שימוש הסוכנים הסמויים של ה-CSLB.

כל 25 הקבלנים סיפקו הצעת מחיר העולה על 500 דולר, וזאת למרות שהחוק בקליפורניה אינו מתיר לקבלנים לבצע עבודות העולות על סכום זה ללא רישיונות בתוקף. אחד מהם אף הציע להתקין דשא סינטטי בעלות של כ-15 אלף דולר.

 

רגעי המעצר של קבלן במהלך פשיטת ה-CSLB (צילום: CSLB)

 

מיגל רואיז, הקבלן שנעצר בגין צווי מעצר שהוצאו נגדו, סיפק הצעת מחיר בסכום של 5,000 דולר כדי לגזום ולפנות שישה עצים עצומים, עבודה מסוכנת מאוד. משטרת סן דייגו ערכה בדיקת רקע שגרתית במהלך המבצע וגילתה את צווי המעצר, כמו גם העובדה שלא הגיע לבית המשפט לאחר שהואשם בנהיגה תחת השפעת אלכוהול. כאמור, אל אתר העבודה הוא גם הגיע כשהוא נמצא תחת השפעת אלכוהול.

"מעבר להכשרה הנדרשת בחוק כדי לבצע את העבודה עצמה, קבלני בנייה מחוייבים להחזיק בביטוח למקרה של נזק או פציעות בזמן העבודה", מסביר דיויד פוגט, בכיר ב-CSLB. "המטרה שלנו היא לא רק לוודא שלא 'עוקצים' לקוחות, אלא גם לשמור על ביטחונם של אותם תושבים שמכניסים זרים לבתיהם", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE