מבצע סמוי נוסף של ה-CSLB חשף קבלנים שפועלים ללא רישיונות
ארגון קבלני הבנייה מחריף את מאבקו כנגד אותם קבלנים שפועלים בניגוד לחוק. מבצע שנערך באזור מחוז ביוט, היכן ששריפת "קאמפ" היכתה, הוביל למעצרם של 10 קבלנים. בכיר ב-CSLB מבקש להזכיר: קבלן ללא רישיון יכול לבצע עבודות ב-500 דולר בלבד, כולל חומרים. העובר על חוק זה צפוי לקנס ומאסר בפועל

בדומה למבצע שערך ארגון ה-CSLB באזור קלוביס, עיר הסמוכה לפרזנו, השבוע נודע כי מבצע סמוי לאיתור קבלני בנייה הפועלים ללא רישיונות נערך במחוז ביוט, האזור מצפון לסקרמנטו שבו היכתה שריפת "קאמפ" לפני כחודש וחצי.

 

המבצע נגמר עם מעצרם של 10 חשודים (צילום: CSLB)

 

מדובר במבצע משותף של ה-CSLB עם משרד התובע המחוזי ומשרד השריף, במסגרתו סוכנים סמויים התמקמו באחד הבתים בעיר. "בני הזוג" פנו אל עשרות קבלנים שאינם מחזיקים בהיתרים לבצע עבודות העולות על 500 דולר (מותר לבצע עבודות מתחת לסכום זה ללא היתר, אך מעליו הקבלן זקוק לרישיון בתוקף מה-CSLB). את אותם קבלנים מצאו באמצעות מודעות מקוונות וכרטיסי ביקור שהושארו על לוחות של חנויות כמו "הום דיפו". מתוך עשרות הקבלנים, 13 מהם השיבו בחיוב והגיעו לבית.

עשרה חשודים נתנו הצעת מחיר בעבור בניית פטיו בחצר הבית, החל מ-1,000 דולר ועד 3,750 דולר. כמובן שכל הסכומים הללו הם הרבה מעבר למותר בחוק, ועל כן מדובר בעבירה פלילית. כאמור, עבודה שעלותה גבוהה מ-500 דולר זקוקה להיות מנוהלת ע"י קבלן מורשה של ה-CSLB, כזה שיש לו רישיון בתוקף. חשוב להבהיר כי הסכום המדובר, 500 דולרים, מתייחס לכלל העבודה, כולל חומרים.

 

שלטים של ה-CSLB מזהירים את התושבים שבתיהם נשרפו מפני קבלנים ללא רישיון (צילום: CSLB)

 

מדובר בעבירה חמורה מאוד, וגם אם מדובר בפעם הראשונה שבה אותו קבלן מסתבך עם החוק, בית המשפט יכול להטיל עליו קנס כספי של עד 5,000 דולר, וזאת בנוסף למאסר בפועל של עד שישה חודשים. "אין דרך לדעת אם קבלן ללא רישיון מחזיק בידע המקצועי או בביטוחים הנדרשים על מנת להשלים את מלאכת העבודה בצורה מקצועית. הכלי הכי טוב שיש לבעלי הבתים הוא האתר של ה-CSLB, שמאפשר חיפוש לפי מס' רישיון, שם של בן אדם או שם של עסק. ככה יכולים אותם בעלי בתים להימנע מהכאב ראש הטמון בחתימה על החוזה עם מישהו שעלול לנצל אותם", אמר דייויד פוגט, בכיר ב-CSLB. 

 

"זוהי המטרה המדויקת של מבצעים מסוג זה" (צילום: CSLB)

 

כאמור, אל הקבלנים הללו הגיעו סוכני ה-CSLB באמצעות מודעות, הן מקוונות והן פיזיות. מודעות אלה עלולות להוביל לכתב אישום כנגד החשודים, שכן על פי החוק במדינה, על קבלן לציין במודעה שאינו מחזיק ברישיון בתוקף של ה-CSLB. החוק גם מחייב לציין את המגבלה של 500 דולר שקיימת בעבודות ללא רישיון, וכמובן שהדבר לא הוזכר באף אחד מהמודעות. חוקרים ה-CSLB אף סיפרו כי במהלך העבודה המקדימה, התהליך בו חיפשו באינטרנט אחר אותם קבלנים לא חוקיים, נמצאו מודעות של מספר קבלנים שהועמדו לדין ע"י ה-CSLB בעבר בגין עבירות דומות. בבדיקה שנעשתה התגלה כי אותם קבלנים פתרו את הבעיות המשפטיות שלהם מול משרד התובע הכללי, והם קיבלו רישיונות מה-CSLB. לדברי הארגון, זוהי המטרה המדויקת של מבצעים מסוג זה.

YOU MIGHT ALSO LIKE