קנס כספי הוטל ע"י Cal/OSHA בעקבות מותו של עובד באתר בנייה
בשנה שעברה נמחץ עובד למוות וחקירה העלתה כי שתי החברות שפעלו במקום לא הכשירו כראוי את עובדיהן. לדוגמה, מי שהפעיל את המנוף שגרם לתאונה הקטלנית כלל לא היה מוכשר בצורה מספקת ע"מ לבצע את העבודה

מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית בקליפורניה (Cal/OSHA) קנס שני קבלני בנייה בסכום של כ-65 אלף דולר בעקבות אירוע שהוביל למותו של עובד בחודש אוגוסט 2018.

 

אתר הבנייה בכניסה הדרומית למנהרת Twin Peaks בה התרחשה התאונה הקטלנית (צילום: אן. בי. סי.)

 

שתי החברות הן Shimmick Construction ו-Con-Quest Contractors מצפון קליפורניה אשר עבדו יחדיו על פרויקט החלפת ושדרוג מסילות הרכבת במנהרת Twin Peaks בסן פרנסיסקו, פרויקט שעלותו נאמדת ב-40 מיליון דולר.

על פי הודעת Cal/OSHA, אחד העובדים נמחץ למוות לאחר שנפגע מקורת פלדה שנותקה ממנוף. חקירה חשפה כי עובד אחר של החברה הפעיל את המנוף למרות העובדה שלא עבר הכשרה לכך. אותו עובד ניסה לדחוף קרנות רכבת אל תוך המנהרה כאשר הוא הסב נזק לתורן המנוף, דבר שגרם לקורה ליפול על העובד.

מעבר לקנס כספי בגובה 65,300 דולר שהוטל על שתי החברות, Cal/OSHA חשף ארבע עבירות בטיחותיות חמורות, לרבות העובדה שציוד עזרה ראשונה לא נמצא באתר העבודה. 

האירוע הוביל להפסקת העבודות על הפרויקט במשך חודשים שלמים, והן חודשו רק לאחר שתקנות הבטיחות הוחמרו וחוקים חדשים נכנסו לתוקף בינואר 2019. כעת, על קבלני הבנייה להציג תוכניות מלאות על צורות עבודה בטיחותיות ולחשוף בפני הרשויות (במקרה הזה, עיריית סן פרנסיסקו) את רישומי Cal/OSHA בכל הנוגע לעבר הבטיחותי של החברה.

YOU MIGHT ALSO LIKE