למרות חוב של כ-100 מיליון דולר: חודשו עבודות הבנייה בפרויקט יוקרתי במרכז העיר לוס אנג'לס
לא פחות מ-1.6 מיליארד דולר הושקעו בפרויקט Oceanwide המפואר, אך החברה הסינית שעומדת מאחורי עבודות הבנייה חייבת סכומי עתק לקבלני המשנה. כלכלנים הצביעו על האטה בכלכלת סין כגורם למחסור במזומנים, אך השבוע הוחלט להמשיך בעבודות הבנייה

קרוב לחודשיים לאחר שעבודות הבנייה בפרויקט Oceanwide Plaza הופסקו, הבוקר נודע שמפתחי פרויקט היוקרה קיבלו את כל האישורים הנדרשים ובחרו להמשיך בעבודות הבנייה.

 

עבודות הבנייה בפרויקט, לפני כשנה (צילום: Oceanwide)

 

כזכור, לפני כחודשיים דווח על כך שיוזמי הפרויקט, חברת Oceanwide Holdings הסינית, החליטה לעצור את העבודות בשל מחסור במזומנים. עם זאת, כעבור ימים בודדים הועלו ספקולציות לפיהן העבודות הופסקו כחלק מרצונה של הממשלה הסינית לצמצם ככל הניתן את ההשקעות הזרות. השערה אחרת דיברה על כך שממשל ארה"ב בראשות טראמפ הפעיל לחץ וגרם להפסקת העבודות כחלק מהמשא ומתן שהתנהל בנוגע למחלמת הסחר בין ארה"ב לסין.

 

מרכז הקניות שיחבר בין שלושת המגדלים יהפוך למוקד בילוי? (צילום: Oceanwide)

 

החברה הסינית הכחישה את כל הדיווחים הללו ופרסמה הודעה כיומיים לאחר הפסקת העבודות בהן טענה כי "עבודות הבנייה בפרויקט הופסקו באופן זמני במטרה לארגן מחדש את ההון הנדרש להשלים את כלל העבודות". בזמנו דווח על חוב של כ-62 מיליון דולר למספר קבלני משנה שהועסקו לפרויקט, אולם סכום זה הספיק לתפוח ל-98.6 מיליון דולר.

על פי הדיווחים בסין, אחת מאותם קבלני משנה הייתה חברת Webcor הסינית שטענה ש-Oceanwide חייבת לה סכום של 53 מיליון דולר. מאז הופסקו העבודות, חלק גדול מהסכום הועבר לחברה, דבר שסלל את הדרך לחידוש העבודות. עם זאת, בסין אף דווח שישנם לא מעט קבלני משנה נוספים אשר גם להם חייבים סכומי עתק.

 

בריכות, גינות והרבה דשא - לדיירי הבניינים לא יהיה משעמם (צילום: Oceanwide)

 

העלות הכוללת של פרויקט Oceanwide Plaza נאמד ב-1.6 מיליארד דולר, וכלכלנים רבים הצביעו על ההאטה בכלכלת סין כגורם שככל הנראה עומד מאחורי העיכובים בפרויקט. אותם כלכלנים טוענים שההאטה גרמה לכך שהממשל הסיני לוחץ על חברות הענק להשאיר את כספיהן בסין ולא להשקיע בפרויקטים זרים. 

כזכור, פרויקט היוקרה מורכב משלושה מגדלים של 39 קומות אשר יחוברו ע"י מרכז מסחרי בבסיסם. מעבר לדירות היוקרה, חלק מהקומות יוקצו לטובת משרדים. בשל הקרבה לסטייפלס סנטר ולמרכז הכנסים הבינלאומי של לוס אנג'לס, מפתחי הפרויקט החליטו להוסיף גם בית מלון יוקרתי. עבודות הבנייה היו אמורות להסתיים לקראת השנה הבאה, אולם לא ידוע אם הפסקתן תוביל לדחייה במועד זה.

YOU MIGHT ALSO LIKE