מחסור במזומנים או התערבות ממשלתית? הופסקו עבודות הבנייה בפרויקט יוקרתי במרכז העיר
שאלות רבות נשאלו בעקבות הפסקת עבודות הבנייה ע"י החברה הסינית שאמונה על הפרויקט, למרות שהצהירה כי העבודות יימשכו בעוד כחודש. מדובר בפרויקט שבו הושקעו עד כה לא פחות ממיליארד דולרים

בשבוע שעבר הופסקו עבודות הבנייה בפרויקט Oceanwide Plaza, אחד מפרויקטי הנדל"ן הגדולים במרכז העיר לוס אנג'לס, וזאת בשל בעיות תקציב שפקדו את החברה הסינית שיזמה את הבנייה בפרויקט השאפתני. 

 

כך אמור להיראות הפרויקט כאשר יסתיימו עבודות הבנייה (צילום: חברת Oceanwide)

 

מדובר בפרויקט שאמור היה לשלב בין יחידות דיור, בית מלון מפואר ושטחי מסחר במרכז העיר, ממש מול הסטייפלס סנטר כחלק מהפיתוח המחודש של כל אזור רח' פיגרואה. כאמור, מי שעומדת מאחורי הבנייה היא חברה ציבורית מבייג'ינג בשם Oceanwide Holdings. למרות העובדה שדיווחה על רווח של 2.37 מיליארד דולר במהלך שנת 2017, החברה מסרה כי עבודות הבנייה הופסקו בשל בעיות בתזרים מזומנים שלה.

בימים האחרונים דווח כי החברה מבקשת להתחיל את עבודות הבנייה מחדש לקראת סוף חודש פברואר או תחילת חודש מרץ, אולם רבים העלו סימני שאלה בנוגע לסיבה האמיתית שבגינה הופסקו העבודות. יש הטוענים כי מדובר בניסיון של הממשל הסיני לצמצם ככל הניתן את ההשקעות הזרות (לאו דווקא בארה"ב) ויש הטוענים שמדובר בניסיון אמריקאי להפעיל לחץ על הממשל הסיני כדי שזה יקל במכסי המגן שהטיל על מוצרים אמריקאים.

 

התקדמות עבודות הבנייה בקיץ 2018 (צילום: פליקר)

 

הפסקת העבודות הפתיעה רבים, שכן הפרויקט היוקרתי נמצא ביישרות האחרונה בתהליך הבנייה וצפוי היה להיפתח לקראת סוף השנה הנוכחית. בכל שלושת המגדלים שנבנים הגיעו לגובה שיא, כ-55 קומות. פרנק בוש, מנכ"ל המחלקה לבטיחות בבנייה בעירייה, מסר כי ביום שישי האחרון התקבלה שיחת טלפון בלשכתו מבכיר בפרויקט הבנייה שביקש לבטל ביקורת שהייתה אמורה להתקיים באותו היום באתר העבודה. "הם אמרו שהם מפסיקים את העבודות, אבל לא הסבירו מדוע", הוא סיפר.

בשל חרושת השמועות שהפסקת העבודות הביאה עמה, חברת Oceanwide פרסמה הודעה לתקשורת בה טענה כי "עבודות הבנייה בפרויקט הופסקו באופן זמני במטרה לארגן מחדש את ההון הנדרש להשלים את כלל העבודות", כלשון ההודעה. עוד מסרה החברה כי השקיעה בפרויקט כמיליארד דולר ואין בכוונתה לא להשלים את עבודות הבנייה.

בעשור האחרון ישנן לא מעט חברות סיניות שמשקיעות בארה"ב באמצעות נדל"ן ופיתוח פרויקטים מסוג זה. על פי הנתונים של עיריית לוס אנג'לס, חברות סיניות השקיעו 5 מיליארד דולר בפרויקטים מסוג זה בין השנים 2013 ל-2018, לרבות הקמת בתי מלון בסמוך ליוניברסל סטודיוס ונמל התעופה LAX. 

YOU MIGHT ALSO LIKE