חשיבה לטווח ארוך: כך תבחרו את החלון המתאים לביתכם
אומנם לא מדובר בפתרון הכי זול שקיים בשוק, אך חלונות העשויים מאלומיניום עשויים להוזיל משמעותית את חשבון החשמל החודשי בעזרת חומר בידוד שאוטם את הבית, חוסם אוויר קר בחורף ושומר על האוויר הקר מהמזגן במהלך הקיץ. גם מפגעי רעש צריכים להיכנס לשיקול

חלונות משמשים להרבה יותר מאשר הצצה לעולם החיצוני. הם יכולים לשפר את היעילות החשמלית של הבית כולו ואפילו להשפיע על מצב הרוח של הדיירים. למעשה, מחקרים הוכיחו כי חשיפה לאור טבעי מובילה לשינה טובה יותר ואפילו מגבירה את רמת הויטמין D בגוף.

בבתים ישנים יותר נמצא, לרוב, חלונות עץ, אך בבתים חדשים יותר הותקנו חלונות מחומרים אחרים, בעיקר אלומיניום. אך נשאלת השאלה, כיצד בוחרים את החלון המתאים לבית?

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הנושא שהוא אולי החשוב מכל הוא רמת הבידוד. מי שמחפש לבנות בית (או לשפץ בית קיים) שיהיה חסכוני בחשבון החשמל החודשי חייב לחפש חלון בעל רמת בידוד גבוהה. אם בעבר, חלונות מאלומיניום סבלו משם רע, הרי שכיום חלונות מסוג זה נבנים עם שכבה של פוליאוריתן המספק יותר בידוד.

בעזת חלונות אלה, ניתן לוודא כי הקור לא ייכנס לבית במהלך החורף, ובמהלך הקיץ תוכלו לישון בנחת כשאתם יודעים שהקור מהמזגן לא בורח החוצה. ומעבר לניהול הטמפרטורה, חלונות מאלומיניום הפכו לפופולאריים יותר בערים הגדולות כי הם מספקים גם בידוד מהרעש.

יתרון נוסף שקיים בחלונות מאלומיניום הוא העמידות בתנאי מזג אוויר שונים. בניגוד לעץ, האיכות של האלומיניום לא מדרדרת עם הזמן, וחלונות רבים יכולים להישאר במשך 15 עד 20 שנים.

העלות של חלונות מאלומיניום גבוהה יותר מחלונות אחרים, אך חשוב לזכור שמדובר בהשקעה לטווח הארוך. חלונות מעץ זקוקים להחלפה מדי כמה שנים בגלל מגוון סיבות, החל מסדקים שנוצרים וכלה בשינוי צבע שמשפיע על הנראות של הבית.

איך שלא תבחרו, חשוב לחשוב על השיקולים הללו לפני שמקבלים החלטה על הבית.

YOU MIGHT ALSO LIKE