משבר הקורונה הוביל לצניחת מחירים בשוק השכירות בסן פרנסיסקו
עד לא מזמן, כל אזור מפרץ סן פרנסיסקו נחשב לאחד המקומות הכי יקרים לשכור דירה או בית, אך נתוני חודש ספטמבר חושפים ירידה של עשרות אחוזים בנכסים, החל מדירות סטודיו ועד לדירות עם 2 חדרי שינה

משבר הקורונה גבה את חייהם של יותר מ-200 אלף בני אדם ברחבי ארצות הברית והסב פגיעה כלכלית חסרת תקדים למיליוני עסקים מחוף לחוף, אך מסתבר שישנן גם נקודות חיוביות: שכר הדירה בסן פרנסיסקו - אחד השווקים היקרים במדינה - צנח בעשרות אחוזים.

 

סן פרנסיסקו (צילום: Shutterstock)

 

לפי נתוני האתר Realtor, המחיר החציוני של דירת סטודיו שכורה בעיר ירד ב-31% ל-2,285 דולר. אומנים עדיין מדובר במחיר עצום עבור דירה קטנטנה, אך ניתן לראות כי מדובר בהוזלה משמעותית בהשוואה לשאר השווקים בארה"ב (הנתון הארצי ירד ב-0.5% בלבד).

מחירי השכירות עבור דירות גדולות צנחו אף הן: המחיר החציוני של דירה עם חדר שינה בודד ירד ב-24% ל-2,873 דולר. שכר הדירה החציוני שנדרש כדי להיכנס לדירה ובה שני חדרי שינה ירד ב-21% ל-3,931 דולר.

מגמה זו ממחישה את השפעות המשבר, במהלכו יותר ויותר אנשים נאלצים (או בוחרים) לעבוד מהבית, ועל כן הם חפצים בנכסים מעט גדולים יותר. בהתאם לכך, הם בורחים מהערים הגדולות והיקרות, דבר שבתגובה מוריד את המחירים בצורה כה דרמטית.

המגמה אינה ייחודית לשוק השכירות, שכן דיווחנו על המגמה בקרב רוכשי הבתים, שבורחים אף הם מהערים הגדולות, ובמקום מחפשים נכסים בערי הנופש כגון אספן שבקולורדו, פאלם ביץ' שבפלורידה ואזור ההאמפטונס בניו יורק.

YOU MIGHT ALSO LIKE