ה-CSLB מקדם רישיון יחודי להתקנת פאנלים סולארים
אם עד כה עובדי בתעשיית הסולאר אשר החזיקו ברישיון מסוג C-46 יכלו לבצע את המלאכה, הרי שיתכן כי בקרוב רק בעלי רישיונות מסוג C-10 יוכלו לעשות זאת. בחודש הבא תתקיים פגישה נוספת בה יתבהרו פרטים נוספים, אך כבר עתה ברור כי המהלך זוכה להתנגדות בתעשיית הסולאר ותמיכה בקרב חשמלאים

השבוע החליטו בכירי ה-CSLB, הגוף שמנפיק רישיונות והיתרים לתעשיית הבנייה בקליפורניה, להתחיל בתהליך חקיקתי במסגרתו רק חשמלאים בעלי רישיון לעסוק בתחום יורשו להתקין פאנלים סולאריים, לרבות אלה שמותקנים על גבי גגות של בתים.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, ההחלטה של ה-CSLB תביא לכך שבעלי רישיון C-46 אשר עוסקים בהתקנת פאנלים סולאריים יצטרכו לקבל רישיון נוסף, C-10, כדי להמשיך במלאכה. עם זאת, ישנם תנאים מסוימים בהם יתאפשר לבעל רישיון C-46 בכל זאת להתקין פאנל סולארי: במקרים בהם מדובר במערכת של עד קילוואט, במקרים בהם מערכת הגיבוי באמצעות סוללה מותקנת באותה עת עם הפאנלים, ובמידה שמדובר בשדרוג שלא נוגע למערכת החשמל עצמה.

על פי איגוד עובדי תעשיית הסולאר בקליפורניה (CALSSA), הגוף שעומד מאחורי השינוי הוא IBEW, ארגון בינלאומי של חשמלאים: "מדובר בניצול ציני וקשה תוך כדי איומים שהובילו להחלטה", נמסר מ-CALSSA.

בשלב זה, פגישה נוספת מתוכננת להתקיים בסוף חודש ספטמבר במטה ה-CSLB, שם צפויים להתבהר פרטים חדשים כגון מסגרת הזמנים ומה בדיוק יידרש על מנת לקבל הסכמה של חשמלאי (C-10).

YOU MIGHT ALSO LIKE