לוס אנג'לס אישרה תוכנית דיור חדשה - עם דגש על נדל"ן בר השגה
הדאון טאון והוליווד צפויות למשוך פרויקטים נדל"ניים שיביאו עד 135,000 דירות חדשות במחיר שיהיה נמוך מהשוק - ויישאר כך למשך 99 שנים

מועצת העיר לוס אנג'לס אישרה ביום רביעי שתי תוכניות דיור המיועדות למרכז העיר ולהוליווד, שאם יצליחו הן יביאו עד 135,000 בתים חדשים לאותם אזורים במהלך 20 השנים הבאות. 

המועצה אישרה פה אחד את התוכנית DTLA 2040 שמטרתה למשוך 100,000 יחידות דיור חדשות לאזור המשתרע ממרכז הכנסים מזרח למחוז ארטס וצפונית לצ'יינה טאון - יותר מחמישיך מהצורך המשוער. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

בהצבעה נוספת שגם כן עברה פה אחד עם 13 תומכים, אומץ עדכון התכונית לאזור הוליווד, שאמור להביא כ-35,000 יחידות חדשות. 

נשיא המוצעה, פול קרקוריאן, אמר כי התוכניות במרכז העיר והוליווד היו קשות לאימוץ, אבל הן "חשובות מאוד לפיתוח הכלכלי של העיר, לעתידה ולדיור, ולמענה עבור צרכי הדיור".

שתי התוכניות כוללות אסטרטגיות חדשות עבור דיור בר השגה, כולל בניינים שלפחות חלק מהדירות יעלו פחות מתעריף השוק, כאשר הן יצטרכו להישאר במחיר סביר למשך 99 שנים. 

בהוליווד, מפתחי הנכסים בכמה מהשדרות העמוסות ביותר בעיר - כמו הוליווד, סאנסט וקהואנגה - יקבלו אישור לבנות בניינים גבוהים בהרבה מהמותר, זאת אם הם יכללו אחוז מסוים של יחידות במחיר סביר. בדאון טאון התמריצים יהיו דומים, ויזמים יוכלו להגדיל את הפרויקטים שלהם כל עוד הם משלבים מספר רב יותר של יחידות במחיר סביר. 

הדרישות הללו לא יחולו במקרים בהם בנייני משרדים או שטחי ייצור יוסבו לדיור. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

באזורים מסוימים, כמו למשל ברחוב 5 הצפוני, רחוב 7 הדרומי, רחוב סן פדרו במערב והשדרה המרכזית במזרח - יזמים יצטרכו להקים פרויקטים שהם לפחות 80% במחיר סביר, סף שהוא גבוה בהרבה משאר חלקים אחרים של מרכז העיר. 

במהלך הדיונים על התוכניות עלו התנגדויות שונות, כמו מצד קבוצות עסקיות שהזהירו כי שינויים כאלה יהפכו כ-12,000 יחידות דיור בתוכנית לבלתי כדאיות מבחינה כלכלית, כך לפחות בעתיד הנראה לעין. זה יקשה על מרכז העיר להגיע ליד של 100,000 יחידות חדשות. 

חבר המועצה קווין דה לאון, אמר כי מרכז העיר מנסה לטפל במשבר הדיור יותר מאשר כל חלק אחר בלוס אנג'לס. "בגלל שאנחנו רוצים להיות עיר מתקדמת, אנחנו לא יכולים רק לחשוב על תיאוריה או לצייץ אותה. אנחנו חייבים לעשות משהו בקשר לזה שהוא אמיתי ומוחשי", אמר. 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE