דוח חדש חושף את הסיבות להחרפת משבר העובדים בתעשיית הבנייה
עם מחסור של 200 אלף עובדים, קליפורניה מתקשה למשוך אנשים אל תעשיית הבנייה ולכן משבר הדיור רק הולך ומחריף. דוח חדש שחובר ע"י מלכ"ר מאשים את הרשויות: "עבודה בתחום בניית הבתים היא מסוכנת יותר מבחינת בטיחות ויציבות, וגם השכר שמקבלים הוא נמוך מרוב יתר המשרות", מסביר מחבר הדוח

קליפורניה זקוקה ל-200 אלף עובדים לתחום הבנייה של יחידות דיור, אולם דוח חדש של מלכ"ר מצביע על שלל בעיות שמילוי המשרות, לרבות שכר לא תחרותי, תנאי עבודה מסוכנים, חוסר הכשרה וצמצום כללי של כוח העבודה.

 

זקוקים ל-200 אלף עובדים מיומנים (צילום: Shutterstock)

 

מדובר בדוח של Smart Cities Prevail, מלכ"ר בתחום הבנייה שמטרתו "לתמוך במתן שכר הוגן לעבודות הבנייה". על פי הדוח, על משרד השיכון ופיתוח הקהילות של קליפורניה (California Department of Housing and Community Development) להגדיל באופן משמעותי את קצב הבנייה על מנת לפתור את מצוקת הדיור במדינה. בדוח צויין כי תעשיית הבנייה בקליפורניה כשלה בכך שלא השקיעה בתשתיות בתעשייה כפי שהיה מצופה ממנה, דבר שבפועל מונע את העסקת העובדים.

"הנתונים מראים שעבודה בתחום בניית הבתים היא מסוכנת יותר מבחינת בטיחות ויציבות, וגם השכר שמקבלים הוא נמוך מרוב יתר המשרות בכלכלה", אמר סקוט ליטלהייל, בכיר במלכ"ר ומחבר הדוח. עוד הסביר כי "כאשר מתחשבים בנתונים הללו ביחד עם ההזדקנות של כוח העבודה, הכישלון המוחלט במתן הכשרה ראויה והצמצום בעובדים צעירים יותר, אפשר להבין בדיוק מדוע תעשיית הבנייה מתקשה למשוך אליה עובדים".

באופן כללי, תעשיית הבנייה מצריכה נסיעות ארוכות יותר לעבודות, גמישות יתרה בשעות העבודה (לעיתים ניתן לראות רק בשעות מסוימות) וישנה סכנה גדולה יותר להיפצע או להירג, בטח בהשוואה למשרות שאינן בתחום. לדברי ליטלהייל, עובדים בתעשיית הבנייה של בתים מרוויחים באופן ממוצע כ-24% פחות מעובדים בתחומי הבנייה אחרים, למשל בניית אצטדיון. יתרה מכך, מחצית מהעובדים בבניית בתים אינם זוכים לביטוח רפואי ממעסיקיהם. כל העובדות הללו יחדיו גורמות לתמונה עגומה במדינה - כאשר מחשבים את מחיר המחייה בכל מדינה, השכר החציוני בתעשיית הבנייה בקליפורניה מדורגת במקום ה-46 מתוך 50 מדינות.

אם לא די ברשימה הארוכה הזו, ליטלהייל מצביע על נתון מדאיג נוסף: כוח העבודה שממנו חברות הבנייה לוקחות את עובדיהן הולך ומצטמצם מאז שנות השמונים. "במשך עשורים שלמים, מאגר העובדים לבנייה בקליפורניה היה זול וללא הכשרה מקצועית מספקת, ולכן המדינה מתקשה מאוד להתאים את הצרכים של היום לכוח העבודה של אתמול", הוא הסביר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE